رئیس شورای شهر قم با تأکید بر خطرآفرین بودن محور کمربندی امام علی(ع) گفت: حجم تصادفات رخ‌داده در این محور نسبت به کمربندی‌های دیگر در سطح کشور به‌شدت بیشتر بوده و به یکی از محورهای پرخطر تبدیل‌شده است.
کد خبر: ۶۹۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰ 19 December 2018

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در جلسه شورای ترافیک که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ساماندهی و طرح‌های ترافیکی هسته مرکزی شهر باید با در نظر گرفتن تمام جوانب شهری و اجتماعی صورت بگیرد.

وی با اشاره به وضعت خطرناک کمربندی امام علی(ع) افزود: کمربندی امام علی(ع) یکی از حادثه‌خیزترین محورهای کشور شناخته‌شده که آمار و میزان تصادفات رانندگی در آن بسیار متعدد و مرگبار گزارش می‌شود.

رئیس شورای شهر قم با بیان برنامه‌های شورای شهر قم در ساماندهی این محور پرتردد و خطرآفرین گفت: در سال 98 بودجه‌های لازم برای ساماندهی 12 کیلومتر از کمربندی اراک در نظر گرفته‌شده تا نقاط حادثه‌خیز این محور آشکارسازی شود.

جلالی با تأکید بر ضرورت ساماندهی کمربندی امام علی(ع) ادامه داد: این کمربندی بعد از محور کرج پرترددترین محور در سطح کشور بوده که دلیل شکل معماری و طراحی به‌شدت مستعد حادثه و تصادف است.

وی با بیان برخی از نقاط ضعف و خطرآفرین محور کمربندی اراک عنوان کرد: حجم تصادفات رخ‌داده در این محور نسبت به کمربندی‌های مشابه دیگر در سطح کشور به‌شدت بیشتر بوده و به یکی از محورهای پرخطر کشور تبدیل‌شده است.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به برخی از مهم‌ترین موانع حقوقی ساماندهی کمربندی امام علی(ع) تأکید کرد: کمربندی امام علی(ع) از محدود محورهای مواصلاتی بوده که از داخل شهر عبور می‌کند و همین مسئله نیز سبب تداخل در مسئولیت‌ها در بین راهداری و شهرداری قم شده است.

جلالی با اشاره به معضلات ترافیکی و عبور و مرور در هسته مرکزی شهر و کاهش آمار استفاده‌کنندگان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم ادامه داد: ورود اتوبوس‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی به داخل هسته مرکزی شهر و طولانی شدن مدت سفر سبب شده که هرسال رغبت و میل استفاده از این ناوگان کاهش پیدا کند.

فرماندار قم نیز با اشاره به اهمیت ساماندهی هسته مرکزی شهر اضافه کرد: باید در امر ساماندهی هسته مرکزی شهر به‌ویژه اطراف حرم مطهر، خیابان ارم، عمار یاسر و خیابان آذر به برخی از تناسبات و تنش‌های اجتماعی در بین مردم و تاکسی ران‌ها توجه شود.

رضا سیار با تأکید بر طرح ترافیکی شهرداری قم در ساماندهی خیابان آذر و عمار یاسر گفت: اجرای این طرح تاکسی‌ها و خو دورهای سواری را به خیابان لواسانی سوق داده و سبب نارضایتی‌های عمومی در بین شهروندان خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار