آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار با رییس کمیته امداد:
ملت ایران نجابت دارد که نسبت به مشکلات و گرانی‌ها سکوت کرده است. رئیس جمهور به من تماس گرفت و گفت اگر امری دارید بگویید که به وی گفتم تلفن را زمین می‌گذارم و ناله‌های مردم را بشنوید که به خاطر مشکلات کشور است. اگر مسئولان دلسوز باشند مشکلات کشور و گرانی‌ها رفع می‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 19 December 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله علوی گرگانی شامگاه سه شنبه در دیدار پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که در دفتر معظم له برگزار شد، با اشاره به آیه ای ازقرآن کریم اظهار داشت: اگر مسئولین به وظیفه ای که به آن‌ها محول شده است عمل کنند صراط مستقیم به آن‌ها نشان داده می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات کشور و مسئولیت مدیران در این زمینه اافزود: مسئولین برای رفع مشکلات کشور متعهد هستند و در این زمینه نباید از هیچ تلاشی دریغ کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: اهل بیت(ع) مردم دار بودند وهمواره برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کردند، اگر مسئولین کمی دلسوز بودند گرانی و مشکلات کشور رفع می‌شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: رئیس جمهور به من تماس گرفت و گفت اگر امری دارید بگویید که به وی گفتم تلفن را زمین می‌گذارم و ناله‌های مردم را بشنوید که به خاطر مشکلات کشور است.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: ملت ایران نجابت دارد که نسبت به مشکلات و گرانی‌ها سکوت کرده است، به مسئولین گفتم که از صبر مردم سواستفاده نکنند و گرانی‌ها را کنترل کرده و مشکلات جامعه را رفع کنند.

وی افزود: از رئیس جمهور و مسئولین می‌خواهم محبت خود را جامعه نشان دهند و مردم مشاهده کنند که وضع کشور تغییر کرده و مشکلات رفع شده است.

مديران تشریفات را کنار بگذارند

پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار با اشاره لزوم تواضع مدیران در جامعه اظهار کرد: مدیران باید تشریفات را کنار بگذارند و در میان مردم باشند، باید راه مدیران با راه مردم یکی شود.

وی ادامه داد: باید فاصله طبقاتی میان مدیران و محرومین در جامعه کاهش پیدا کند، ما در ایران انقلاب نکردیم که چنین فاصله ای بین مدیران و محرومین در جامعه ایجاد شود.

رئیس کمیته امداد افزود: این نهاد یک نهاد فراجناحی، فرامذهبی و فراقومیتی است و این مسیر حرکت اعتماد همه اقشار جامعه از جمله اهل سنت را به سمت کمیته امداد جلب کرده است، طی سال‌های اخیر به دلیل این اعتماد شاهد بودیم که اهل سنت کشور زکات خود را به کمیته امداد دادند.

فتاح با اشاره به لزوم تلاش برای سامان بخشی به وضعیت اقتصادی کشور اظهار کرد: مدیران باید به گونه ای وضعیت کشور را سامان بدهند که دیگر نیازی به زیرپوشش گرفتن کسی در جامعه توسط کمیته امداد نباشد.

وی ادامه داد: هر یتیم مددجوی کمیته امداد پنج حامی دارد و این حامیان به صورت میانگین ماهیانه 220 هزار تومان به هر یتیم کمک می‌کنند، کمک‌های خیرین به ایتام شایسته تقدیر است و آن‌ها به کمیته امداد اعتماد دارند.

رئیس کمیته امداد افزود: طی ماه اخیر با مشکلات اقتصادی زیادی در جامعه مواجه بودیم و این مساله رشد چشمگیر مراجعات مردمی به کمیته امداد را به دنبال داشت، از ابتدای امسال تاکنون 620 هزار خانوار به تعداد مددجویان این افزوده شد.

فتاح با اشاره به وضعیت تحصیلی مددجویان کمیته امداد اظهار کرد: حدود 72 هزار نفر از مددجویان این کمیته دانشجو و طلبه هستند، امسال شاهد بودیم که 150 نفر از دانش آموزان مددجوی کمیته امداد در کنکور سراسری رتبه‌های تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی کسب کردند.

وی ادامه داد: بالاترین نسبت ازدواج و کمترین نسبت طلاق در جامعه متعلق به مددجویان کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: امسال با وجود مشکلات اقتصادی، آمار کمک‌های مردمی به کمیته امداد رشد صعودی داشت و شاهد رشد 35 درصدی کمک‌های مردم به این نهاد در هشت ماه نخست سال جاری بودیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار