در جلسه شورای ترافیک نسبت به اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی برای کاهش آمار تصادف موتورسیکلت‌سواران در قم تأکید شد.
کد خبر: ۶۹۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰ 19 December 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه شورای ترافیک با حضور سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، دبیر شورای ترافیک استان قم، اظهار داشت: تاکنون 6 جلسه و 60 مصوبه در شورای عالی ترافیک استان انجام و 60 درصد از مصوبات نیز عملیاتی شده است.

طرح جامع حمل بار باید در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب برسد

وحید مقدم با اشاره به آمادگی شورای ترافیک قم برای استقبال از فصل زمستان افزود: قم آمادگی لازم برای اجرای طرح زمستانی در محورهای مختلف مانند یخ‌زدگی، سیل، راه‌بندان و چالش‌های دیگر ترافیکی را دارد.

وی با تأکید بر رویکرد شورای ترافیک قم در کاهش سوانح راهنمایی و رانندگی ابراز کرد: کاهش تصادفات موتورسواران اقدام مهمی بوده که در از ابتدای امسال آغازشده و تا حدودی نیز موفقیت‌های نسبی حاصل‌شده است.

دبیر شورای ترافیک استان قم ادامه داد: طرح جامع حمل بار برای نخستین بار با هماهنگی شهرداری قم در دست تدوین بوده که در صورت تصویب نهایی در شهر قم باید در شورای عالی ترافیک کشور نیز برای اجرا به تصویب برسد.

مقدم با اشاره به برخی از طرح‌های جدید ترافیکی شهرداری قم گفت: از زمان اجرای پیاده راه ارم تراکم تاکسی‌ها در سه‌راه بازار و خیابان انقلاب بیشتر شده بنابراین لازم است تا تغییراتی در ترافیک و عبور و مرور در این منطقه صورت بگیرد.

طرح ترافیکی حرم تا جمکران در قم اجرا می‌شود

سرپرست استانداری قم نیز در این جلسه، تأکید کرد: وضعیت کمربندی قم زیبنده قم نبوده و باید ساماندهی شود، قم محور مواصلاتی 17 استان کشور بوده و ساماندهی 12 کیلومتر از کمربندی اراک به دلیل حادثه‌خیزی بالا باید در اسرع وقت انجام شود.

سید محمدرضا هاشمی تأکید کرد: وضعیت ظاهری کمربندی امام علی(ع) وضع نامناسب زننده‌ای داشته و باید مدیریت شود، در اجرای طرح‌های ترافیکی باید تنش‌های اجتماعی را مورد توجه قرار داده و مانع از ایجاد برخی مشکلات و معضلات در بین شهروندان شد.

وی عنوان کرد: روان سازی ترافیک و رفع موانع نقاط حادثه‌خیز مهم‌تری محور فعالیت‌های ترافیکی شهر قم باید باشد، سالانه بیش از 165 میلیون خودرو در محورهای قم تردد می‌کند که آمار بسیار بالایی است.

سرپرست استانداری قم گفت: سالانه میلیاردها تومان خسارت براثر تصادفات موتورسیکلت به استان تحمیل می‌شود که بخشی از آن‌ها به دلیل مشکلات زیرساختی و ترافیکی بوده و از خطاهای انسانی ناشی نمی‌شود.

هاشمی ادامه داد: از 66 نقطه حادثه‌خیز استان تاکنون بالغ‌بر 30 نقطه برطرف و آشکارسازی شده است، طرح ترافیکی حرم تا جمکران یکی از طرح‌های ترافیکی مهمی بوده که مسئولان استان برای اجرای کامل نظر موافق داشته و باید ادامه آن به قدرت دنبال شود.

در 6 کیلومتر باقی مانده کمربندی اراک نیوجرسی نصب می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم نیز در ادامه این جلسه، خاطرنشان کرد: وضع کمربندی اراک پای ثابت تمام مباحث ترافیکی شهر قم بوده و هیچ‌وقت هم به‌درستی ساماندهی نشده است، باید تعامل لازم بین شهرداری و دستگاه‌های دیگر در ساماندهی این محور صورت بگیرد.

حسن صبوری با اشاره به برخی از مشکلات کمربندی اراک اضافه کرد: برخی اختلافات بین شهرداری و سازمان راهداری استان سبب شده تا نصب نیوجرسی در این محور با مشکل و چالش همراه شود.

وی عنوان کرد: تاکنون 6 کیلومتر از این مسیر به‌صورت دوطرفه به نیوجرسی مجهز شده و سازمان راهداری منتظر انجام شهرداری نسبت به تعهدات خود برای نصب نیوجرسی در 6 کیلومتر باقی‌مانده است.

صبوری ابراز کرد: اجرای طرح جدید ترافیکی در محدوده خیابان ارم و آذر سبب می‌شود تا بیش از 2 هزار و 600 تاکسی امکان ورود به خیابان آذر را نداشته باشند که ممکن است همراه با برخی از تنش‌های اجتماعی در بین تاکسی ران‌ها باشد.

طرح آرام‌سازی معابر اطراف حرم مطهر اجرا می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان برخی از آثار مثبت اجرای طرح جامع حمل بار در قم عنوان کرد: طرح جامع حمل بار سیاست اقتصادی برای عدم حضور خودروهایی بوده که ورود آن‌ها به شهر ضرورتی نداشته و صرفاً سبب بیشتر شدن گره‌های ترافیکی و سوانح راهنمایی و رانندگی می‌شود.

ذاکریان با اشاره به سیاست آرام‌سازی و حذف عبور خودروهای شخصی و تاکسی از محورهای منتهی به حرم مطهر ابراز کرد: آرام‌سازی در محدوده هسته مرکزی امری ضروری است چراکه بیشترین حجم تردد و عبور و مرور در معابر و خیابان‌های منتهی به حرم مطهر صورت می‌گیرد و آمار تصادفات نیز در این معابر بسیار بالا است.

وی بیان کرد: تبدیل‌شدن خیابان‌های منتهی به حرم مطهر به پیاده راه برای آرام‌سازی هسته مرکزی و محدوده حرم مطهر سیاست و رویکرد مهمی بوده که در چهار خیابان منتهی به حرم مطهر اجرا خواهد شد که در حال حاضر در دو خیابان فاز نخست آن اجرایی شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار