با حضور خانواده شهدای مدافع حرم
فیلم مستند «برای نبل، برای الزهرا» در مراسمی با حضور مسوولان استان قم و خانواده‌های شهدای مدافع حرم رونمایی شد.
کد خبر: ۶۹۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۹ 18 December 2018

به گزارش تابناک قم، فیلم مستند «برای نبل، برای الزهرا» روایتی از رشادت‌های رزمندگان دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) که به همت کانون روایت مقاومت بسیج رسانه قم تولید شده، در مراسمی امشب با حضور امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، مسوولان استان قم و خانواده‌های شهدای مدافع حرم در سالن شهید رجایی مجتمع هدایت قم رونمایی و اکران شد.

این مستند به کارگردانی محمدحسین همتی‌نژاد و جواد یقموری و با فیلمبرداری میثم آقاجان پور و میثم گودرزی و تدوین جواد یقموری در 60 دقیقه تولید شده و منتخب پانزدهمین جشنواره بین‌المللی مقاومت است.

«برای نبل، برای الزهرا» روایتی ناگفته از نبرد رزمنده‌های ایرانی در سوریه است و به حضور لشکر عملیاتی ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در عملیات آزاد سازی دو شهر نبل و الزهرا در سال 94 می‌پردازد که در آن پنج نفر از مدافعان حرم استان قم از جمله شهید سامانلو، هاشمی، سراجی، عربی و قلی‌زاده به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

حجت‌الاسلام محمدمهدی بهداروند محقق حوزوی در این مراسم با اشاره به نظریه‌های مختلفی که در سال‌های اخیر در خصوص انقلاب اسلامی مطرح شده است اظهار کرد: پس از اینکه این نظریه‌ها به سرانجام نرسید دشمن گفتمان دیگری را در جهت ضربه زدن به نظام اسلامی در پیش گرفت که مبتنی بر مهندسی معکوس فرهنگ جهاد و شهادت بود، دشمن جریانی عکس جهاد و شهادت را با عنوان سلفی‌گری ایجاد کرد تا به گفتمان انقلاب ضربه بزند.

وی یکی از اولویت‌های امروز را به تصویرکشیدن مقاومت و رزمندگی دانست و تصریح کرد: ثبت تجارب مقاومت از اهمیت بالایی برخوردار است و این همان کاری است که در خصوص دفاع مقدس از آن غفلت شد و با تاخیر صورت گرفت.

بهداروند ثبت تاریخ شفاهی برای انتقال به نسل آینده و دیگر کشورها را ضروری خواند و افزود: از هنر رسانه نیز در این زمینه نباید غفلت کرد؛ رسانه سه کار اصلی به تصویر کشیدن نظام سلطه، مظلومیت ملت‌های آزاده و بیان کارکردهای مختلف نظام اسلامی را بر عهده دارد.

در پایان این مراسم از پوستر فیلم مستند «برای نبل، برای الزهرا» با امضای خانواده شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار