بازیگر سینما و تلویزیون گفت: ما کمک تبلیغی و حمایت مالی نیاز نداریم و از مسئولان انتظار داریم به جای حمایت‌های لفظی به‌صورت عملی از تئاتر در سطح شهر پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۶۹۲۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴ 18 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدجواد طاهری در نشست مطبوعاتی نمایش "حکایت قتل مشکوک هر کی باش خان"، با اشاره به عدم وجود توجیه‌پذیری اقتصادی برای اجرای تئاتر در استان اظهار داشت: متأسفانه استان قم از لحاظ مراکز فرهنگی و هنری دارای مشکلات فراوان و فقر است و تنها دو سینمای فعال وجود دارد.

بازیگر سینما و تلویزیون هزینه سنگین تبلیغات در سطح شهر را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: هزینه یک ماه اجاره تبلیغاتی بیلبوردهای سطح شهر رقمی بیش از دو میلیون و 400 هزار تومان است که این رقم‌ها در کنار هزینه‌های خود تئاتر، سالن، لباس، گریم و غیره همگی نشان از توجیه‌ناپذیری اقتصادی تئاتر در سطح استان و شهر قم است.

وی با انتقاد از مسئولان فرهنگی استان قم در عدم‌حمایت از هنر و هنرمندان تصریح کرد: ما کمک تبلیغی و حمایت مالی نیاز نداریم و از مسئولان انتظار داریم به جای حمایت‌های لفظی به‌صورت عملی از تئاتر در سطح شهر پشتیبانی کنند.

طاهری با اشاره به ورود بخش خصوصی به تئاتر کشور خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی به این موضوع پدیده نویی و در حال حرکتی بوده که نیازمند حمایت است و مسئولان به جای اینکه مدام نظارت داشته باشند حمایت کنند تا تئاتر این شهر زنده بماند.

وی با انتقاد از عدم وجود هیچ اسپانسری از تئاتر در شهر قم یادآور شد: برخی میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند تا بازیگر معروفی از تهران به قم آورده و دو ساعت مهمانشان باشد ولی زمانی که به تئاتر این شهر که خود سازنده این‌چنین افرادی هیچ نگاه و حمایتی ندارند.

بازیگر سینما و تلویزیون اضافه کرد: تئاتر قم در دهه 70 و اواسط 80 دوران طلایی داشت که بعد از آن با افت شدیدی روبرو شد ولی خوشبختانه دوباره تب تئاتری در قم به راه افتاده است و باید با مدیریت صحیح این ظرفیت را به سمت پویایی هدایت کرد، همچنین باید با نگاهی به فرهنگی بودن تئاتر به دنبال مخاطب شناسی و جذب مخاطب نیز بود.

وی با اشاره به آغاز اکران نمایش "حکایت قتل مشکوک هر کی باش خان" اظهار داشت: این نمایش در هفت اپیزود متفاوت به مدت یک ساعت و 20 دقیقه که جزء بلندترین زمان‌های نمایش بوده از 25 آذرماه لغایت 25 دی‌ماه در خانه نمایش قم اکران می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار