سرپرست استانداری قم گفت: از ابتدای امسال ۱۲۸ میلیون دلار به حجم ۱۱۷ تن کالا از قم به کشورهای خارجی صادرشده است.
کد خبر: ۶۹۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: باید روند جذب و پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری بهتر شود.

وی با انتقاد از عملکرد نامطلوب استان در پرداخت تسهیلات رونق‌بخش گردشگری استان افزود: متأسفانه هنوز در بخش گردشگری استان تسهیلات در نظر گرفته‌شده در حد قابل‌قبول و مورد انتظار جذب نشده است.

سرپرست استانداری قم با اشاره به اهمیت بخش گردشگری در قم تصریح کرد: گردشگری اولویت نخست اقتصادی و توسعه استان بوده و نباید روند جذب و پرداخت تسهیلات در این بخش با روال کنونی دنبال شود.

هاشمی با بیان برخی از ظرفیت‌های مثال‌زدنی استان قم درزمینهٔ گردشگری و توریست پذیری ابراز کرد: قم دومین شهر زائرپذیر کشور بوده و سالانه بیش از 24 میلیون نفر به این شهر سفر می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: باید عوامل عدم جذب و پرداخت تسهیلات در سه بخش بانکی، پرونده‌های معرفی‌شده و دستگاه‌های استانی بررسی‌شده و با موانع موجود برخورد شود.

سرپرست استانداری قم ابراز کرد: مردمی شدن شعار سال یکی از رویکردها و اولویت‌های مهمی بوده که باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود به دنبال تحقق آن بود.

هاشمی با اشاره به حجم صادرات استان قم در هشت ماه امسال گفت: از ابتدای امسال 128 میلیون دلار به حجم 117 تن به کشورهای خارجی صادرشده است، در هشت ماه مشابه سال 96، 114 میلیون دلار صادرات به میزان 86 تن در استان قم انجام‌گرفته بود.

وی ابراز کرد: طبق آمار رسمی مرکز آمار ایران رویکرد 57 درصد از مردم جامعه برخرید کالا ایرانی بوده که ظرفیت مناسبی برای پویایی تولیدات ساخت داخل محسوب می‌شود، سرمایه‌گذاری و توسعه استان باید کاملاً هماهنگ بر مبنای سند توسعه و اشتغال استان دنبال و ادامه پیدا کند.

سرپرست استانداری قم بیان کرد: با بازدیدهای میدانی اخیر از تعطیلی بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی جلوگیری شده است، تثبیت اشتغال موجود هدف نخست استان در مسئله اقتصاد و تولید است، تمام طرح‌های عمرانی و تولیدی استان باید پیوست‌های پژوهشی داشته باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار