آیت‌الله حسینی بوشهری:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: آیا وجود این همه تولیدات علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه علمیه نشانه درجا زدن و رکود حوزه است؟ برخی شتاب زده درباره حوزه قضاوت می کنند در شرایطی که حوزه بالنده و پویاست.
کد خبر: ۶۹۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی که در سالن همایش غدیر برگزار شد با بیان اینکه پژوهش با تحصیل و تدریس در حوزه‌های علمیه همیشه همراه بوده است، بیان کرد: برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند به معرفی هرچه بهتر جایگاه حوزویان در عرصه تولید علم کمک کند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در ارتقاء فرهنگ پژوهش تاثیر چشمگیری دارد، گفت: باید در کنار تجلیل و توجه به آثار نویسندگان برجسته و تجلیل از ایشان، به نوقلمان نیز توجه لازم صورت گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه با بیان اینکه امروز آموزش‌های ما پژوهش محور نیست، خاطرنشان کرد: باید در سیاست‌گذاری‌های خود به آموزش پژوهش محور توجه لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نقش پژوهش در توسعه یافتگی بسیار برجسته و با اهمیت است، اظهار کرد: ارائه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری لازم به پژوهشگران امری مهم بوده و باید حمایت از پژوهشگران در دستور کار حوزه باشد و در چنین شرایطی است که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم پژوهش رشد کند.

حسینی بوشهری ارائه تسهیلات از سوی دفتر تبلیغات اسلامی برای آثار پژوهشی قابل انتشار را مورد تاکید قرار داد و گفت: کسانی که با نگاه تردید به حوزه می‌نگرند باید در این نمایشگاه حوزه یافته و رونمایی از 200 اثر جدید دفتر تبلیغات که بخشی از تولیدات علمی و پژوهشی حوزه علمیه است را به نظاره بنشینند.

وی تاکید کرد: آیا وجود این همه تولیدات علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه علمیه نشانه درجا زدن و رکود حوزه است؟ برخی شتاب زده درباره حوزه قضاوت می کنند در شرایطی که حوزه بالنده و پویاست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار