مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم از ایجاد ۱۰ هزار و ۹۰۱ شغل از ابتدای امسال در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۳ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اشتغال ثبت رسیده در سامانه رصد و آمارهای رسمی استان اختلاف فاحش دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشت ماه ابتدایی سال جاری افزود: از ابتدای امسال 5 جلسه کارگروه اشتغال تشکیل و 34 مصوبه به تصویب رسیده است، ازاین‌بین 29 مصوبه به مرحله اجرا و عملیاتی شدن رسیدن است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با اشاره به وضعیت استان قم در تبصره ماده 118 تصریح کرد: در تسهیلات مربوط به تسهیلات تبصره ماده 18، 115 میلیارد تومان برای 91 طرح اشتغال‌زا در استان قم پرداخت‌شده است.

کاویانی تسهیلات پرداخت‌شده برای اشتغال آفرینی در استان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: تاکنون از 142 میلیارد تومان ابلاغی برای اشتغال‌زایی در سال جاری بیش از 80 میلیارد تومان به مرحله پرداخت و اجرا رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب استان قم در جذب و پرداخت تسهیلات روستایی در سال 97 بیان کرد: در مبحث اشتغال روستایی قم در کشور بعد از تهران و کرمانشاه در رتبه دوم قرار دارد، عامل موفقیت استان کرمانشاه در این بخش استفاده از برخی منابع درون استانی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان عملکرد استان در جذب و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی عنوان کرد: از سهمیه 9 میلیارد و 500 میلیون تومانی قم در این بخش در سال 97 تاکنون بیش از 2 میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده است.

کاویانی اشتغال و کارآموزی در محیط کار واقعی را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: امسال هزار و 305 نفر در قالب طرح اشتغال در محیط کار واقعی جذب‌شده و مشغول کارآموزی در بیش از 100 واحد صنعتی و تولیدی هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: امسال 10 هزار و 901 شغل در قم ایجادشده است، آمار اشتغال به ثبت رسیده در سامانه رصد 4 هزار اشتغال ایجادشده را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار