رئیس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور:
رئیس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران ساختمانی است، بر موضوع آموزش کارگران تأکید کرد.
کد خبر: ۶۹۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۲ 15 December 2018

به گزارش تابناک قم، اکبر شوکت در حاشیه برگزاری آزمون دوره آموزشی برق کاران استان قم اظهار داشت: کانون کارگران کشور، استان قم را به عنوان پایلوت اجرایی شدن ماده ۱۸ قانون بهبود محیط کسب و کار انتخاب کرده و تلاش شده تا انجمن‌های صنفی در استان قم و کشور گسترش یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰۰ انجم صنفی کارگری در سراسر کشور فعال هستند، افزود: بزرگ‌ترین سندیکایی کارگری متعلق به کارگران ساختمانی است.

رئیس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور بیان داشت: هم اکنون مقررات ملی ساختمان بین کارگران و استادکاران ساختمانی در حال آموزش است که این دوره‌های آموزشی برای اولین بار در قم و در رشته برق کاران ساختمانی شروع شده است.

شوکت ادامه داد: در مرحله بعدی حرفه‌های دیگر مرتبط با صنعت ساختمان از جمله، بنایی، جوشکاری، سنگ کاری، کاشی کاری، آرموتوربندی و سایر رشته‌ها؛ دوره‌های آموزشی مرتبط با مباحث مقررات ملی ساختمان را پشت سر می‌گذرانند.

وی بیان داشت: هم اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کارگرساختمانی در کشور مشغول فعالیت هستند که ۲۵ هزار نفر نیز در قم هستند.

رئیس کانون انجمن کارگران ساختمانی کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد از حوادث ناشی از کار متعلق به کارگران ساختمانی است، عنوان کرد: در استان قم هزار و ۲۰۰ برق کار وجود دارد که دوره‌های بهداشت حرفه‌ای و ایمنی را گذرانده‌اند و ۲۲۰ نفر نیز در دوره آموزشی مقررات ملی ساختمان شرکت کردند که این دوره‌ها موجب ارتقاء کیفیت اجرا و همچنین بهبود امنیت شغلی آنان می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار