مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم مطرح کرد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: 105 هزار هکتار از کانون‌های گرد و غبار کشور در استان به خصوص در دشت مسیله قرار دارد.
کد خبر: ۶۸۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷ 11 December 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد تقی سجادی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت بیابان‌های استان قم اظهار کرد: 400 هزار هکتار از اراضی استان به بیابان تبدیل شده است و 105 هزار هکتار از کانون‌های گرد و غبار کشور در استان قم قرار دارد.

وی ادامه داد: از جمله کانون‌های گرد و غبار در استان قم می‌توان به هشت هزار هکتار از دشت‌های پیرامونی شهر قم، 22 هزار هکتار از اراضی منطقه حسین آباد میش مست در جنوب شرق استان قم و 25 هزار هکتار از اراضی منطقه کوه نمک و جاده جعفریه در شمال غرب استان اشاره کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قم افزود: بزرگترین کانون گرد و غبار در مرکز کشور در دشت مسیله قرار دارد، این کانون به وسعت 50 هزار هکتار و در شرق استان قم واقع است.

وی خاطرنشان کرد: در کانون‌های گرد و غبار استان قم پروژه‌های نهال کاری انجام می‌شود، به عنوان مثال در سال جاری شاهد توسعه نهال کاری در دشت مسیله بودیم، همچنین با هدف تقویت پوشش گیاهی بزرگترین پخش سیلاب در کشور در 30 هزار هکتار از اراضی دشت مسیله با استفاده از آب رودخانه شور صورت گرفت تا گرد و غبار را در استان قم کنترل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار