امیرآبادی:
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان باید طلب قطعه سازان قمی را بدهند، معضل این قطعه سازان در داخل استان حل نمی‌شود و باید به صورت ملی پیگیری حل مشکلات آن‌ها صورت بگیرد.
کد خبر: ۶۸۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱ 10 December 2018

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به لزوم کمک به بخش تولید قم اظهار کرد: از بانک‌های استان انتظار داریم که به بخش تولید کمک کنند، البته این بانک‌ها بیشتر از گذشته در این زمینه همکاری داشتند، منابع بانک‌های خصوصی هم از مردم است و باید در خدمت تولید باشد، البته بانک‌ها اکنون بنگاه‌های اقتصادی شدند.

وی ادامه داد: منابعی که بانک‌ها در استان قم جذب می‌کنند، باید در اختیار تولیدکنندگان استان قرار بگیرد، با توجه به تعداد زیاد واحدهای تصنعی در استان قم میزان پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در این استان بالا نیست، گرچه که نسبت به گذشته میزان پرداخت این تسهیلات افزایش پیدا کرد، ولی نسبت به ظرفیت صنعتی استان قم عقب هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: شهر قم یک شهر توریستی است که در همه کشور زبانزد است و میزان پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در بخش گردشگری به میزان 500 میلیون تومان در سال جاری قابل قبول نیست، باید میزان این تسهیلات به ارقامی همچون 200 میلیارد تومان و 300 میلیارد تومان برسد.

امیرآبادی افزایش پرداخت تسهیلات به بخش گردشگری قم را ضروری دانست و تصریح کرد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال توسعه بخش‌های خدمات و گردشگری است، بخش گردشگری باید رتبه نخست را در استان قم در جذب تسهیلات و سرمایه گذاری داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم در روستاها از شرکت آب منطقه استان قم ناراضی هستند، شکایت‌های مردم از این شرکت به نمایندگان مجلس افزایش پیدا کرده است، این که چاه یک شهروند روستایی به موضوع جلسه مقام‌های ارشد استان تبدیل شود، نشان از ناکارآمدی دستگاه اجرایی زیربط در قم دارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت خودرو دچار مشکلات اساسی است، به دلیل بحث اشتغال جلوی واردات خودرو به کشور گرفته شده است و با وجود این مساله کیفیت خودروهای داخلی بالا نیست، خودروسازان باید طلب قطعه سازان قمی را بدهند، معضل این قطعه سازان در داخل استان حل نمی‌شود و باید به صورت ملی پیگیری حل مشکلات آن‌ها صورت بگیرد.

وی مشکلات صنعت خودرو را یک زخم کهنه دانست و خاطرنشان کرد: وزیر جدید صنعت قول داده است که برای حل مشکلات این صنعت ورود کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار