در قم برگزار می‌شود؛
مسئول دبیرخانه انجمن‌ها و قطب‌های علمی حوزه‌های علمیه از برگزاری نخستین جشنواره وحدت حوزه و دانشگاه در قم خبر داد.
کد خبر: ۶۸۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۶ 10 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری یکی از جلوه‌های وحدت حوزه و دانشگاه را تدوین و تالیف آثار فراوان توسط دانش آموختگان حوزه و دانشگاه دانست و اظهار داشت: آثار منتخب و برتر حوزه علم و دین و علوم انسانی و اسلامی که توسط دانش آموختگان حوزه و دانشگاه تدوین و تالیف شده از ۲۴ تا ۲۹ آذرماه در مجتمع امام خمینی(ره) جنب گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) به نمایش گذاشته می‌شود.

وی افزود: این آثار از علوم قدیم مثل فلسفه، کلام، عرفان، اخلاق، تفسیر، فقه و... تا علوم جدید از قبیل سیاست، اقتصاد، سلامت، روانشناسی، جامعه شناسی، رسانه و... در ۱۷ رشته علمی که در طول سالیان متمادی تالیف شده، عرضه می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام هاجری، حدود ۳ تا ۴ هزار اثر مربوط به ۱۲ موسسه و مرکز از جمله موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه علوم رضوی، سازمان سمت، دارالحدیث، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مرکز نور و... است.

مسئول دبیرخانه انجمن‌ها و قطب‌های علمی حوزه‌های علمیه گفت: در این نمایشگاه، آثار و مولفان را به عنوان نماد وحدت حوزه و دانشگاه معرفی می‌کنیم.

وی از تدوین مجموعه شناخت آثار منتخب دانش آموختگان حوزه و دانشگاه در عرصه علوم انسانی و اسلامی خبر داد و تاکید کرد: سامانه نرم افزاری این مجموعه نیز طراحی شده و این مجموعه یا در نمایشگاه وحدت حوزه و دانشگاه و یا در دهه فجر انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار