با كسب 3 مدال طلا و برنز
تيم منتخب هیأت كاراته استان قم بالاتر از ديگر رقباي خود روي سكوي نخست پيكارهاي كاراته نخستين المپیاد استعدادهای برتر ورزش ايران ايستاد.
کد خبر: ۶۸۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷ 09 December 2018

به گزارش تابناک قم، تنها تیمی که به نمایندگی از قم توانست عنوان نخست مسابقات نخستین المپیاد ورزشی سال 1397 استعدادهای برتر ورزش ایران را کسب کند، تیمی منتخب از رشته ورزشی کاراته ورزش اول قمی‌ها و موفق‌ترین رشته رزمی بعد از پیروزی انقلاب است.

این رشته ورزشی که افتخارات زیادی را از میادین کشوری، بین‌المللی، آسیایی، جهانی، بازی‌های آسیایی و جام جهانی کاراته نصیب ورزش ایران کرده است، با کسب درخشش استعدادهای برتر خود و تصاحب دو نشان طلا و یک مدال برنز عنوان قهرمانی نخستین المپیاد استعدادهای برتر کاراته ایران را از آن خود کرد.

این در حالی است که طبق برنامه‌ریزی فدراسیون کاراته، پیکارهای کاراته رده سنی نونهالان نخستین المپیاد استعدادهای برتر ورزش ایران به میزبانی سالن پنجم مرداد شهر اراک به انجام رسید و تیم هیأت کاراته قم با کسب سهم مدال طلا و برنز بالاتر از رقبای سرسختی همچون آذربایجان غربی، یزد و ایلام قهرمان شد.

این قهرمانی در حالی برای نماینده کاراته قم رقم خورد که آذربایجان‌غربی با کسب دو نشان طلا در مکان دوم ایستاد، ضمن اینکه یزد و ایلام هر کدام با یک طلا سوم شدن و البرز با یک نقره و دو برنز در جایگاه چهارم ایستاد و تیم‌های زنجان، توابع تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری و گلستان هر کدام با یک نقره پنجم شدند.

رقابت‌های بخش انفرادی این دوره در اوزان منهای 36، 40، 45، 50، 55 و به اضافه 55 کیلوگرم برگزار شد و نخستین مدال طلای تیم قم با درخشش امیرمحمد رشید در وزن منهای 36 کیلوگرم به دست آمد، وزنی که در آن 31 کاراته‌کا حضور داشتند و نماینده قم با شکست حریف زنجانی خود قهرمان شد.

در وزن منهای 50 کیلوگرم با پایان رقابت 26 کاراته‌کا مبین خاک‌دامن منفرد از قم در دیدار نهایی از سد امیرعباس همت از فارس گذشت و دومین نشان طلا را به تیم قم هدیه داد، ضمن اینکه در وزن به اضافه 55 کیلوگرم محمدجواد برخوردار از قم با ایستادن روی سکوی سوم نشان برنز را به ارمغان آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار