آیت‌الله حسینی بوشهری:
امام‌جمعه قم گفت: برخی طرح عدم نیاز دانش آموزان به تکلیف را مطرح می‌کنند که این طرح نوعی تفریط بوده و مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۶۸۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷ 08 December 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ناشران که در جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: تربیت افراد باید از سنین کودکی شروع شود.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ افزود: تا زمانی که فرهنگ صحیح اقتصادی در بین مردم نهادینه نشود، اقتصاد کشور به خودکفایی نمی‌رسد. آموزش پایه‌ای‌ترین و نخستین اصل تربیتی بوده که به هر اندازه در این بخش توجه بیشتری شود، انسان‌های فرهیخته و مفیدتری به جامعه تقدیم می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطرنشان کرد: در بحث آموزش سه عامل مهم استاد، شاگرد و محتوا نقش اصلی دارند، دراین‌بین معلم نقش کلیدی و محوری را در مسئله آموزش ایفا می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اهمیت محتوای آموزشی را موردتوجه قرار داد و مطرح کرد: محتوای درسی ازآنجاکه همواره در کنار دانش‌آموز است، در بین عوامل دیگر آموزش از برجستگی خاصی برخوردار است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حق کپی‌رایت ابراز کرد: رعایت نکردن این حق، ضربه‌های سنگینی به ناشران وارد می‌کند و این درواقع نوعی شکستن حریم قلم است.

امام‌جمعه قم با انتقاد از برخی سخت‌گیری‌های موجود در مدارس عنوان کرد: این سخت‌گیری‌ها سبب انزجار دانش آموزان در مدارس شده و آن‌ها را از رفتن به مدرسه زده می‌کند، همچنین برخی طرح عدم نیاز دانش آموزان به تکلیف را مطرح می‌کنند که این طرح نوعی تفریط بوده و مشکلاتی را برای دانش آموزان ایجاد می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه تصمیم‌گیری در امور نیازمند کار کارشناسی دقیق است، تصریح کرد: البته برای انجام کار کارشناسی نیاز به اجماع وجود دارد، همچنین باید در فضای علمی و کارشناسی همه حرف‌ها چه موافق و چه مخالف بیان شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار