عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت: سالانه ۲۵ میلیون کتاب کمک‌درسی و آموزشی چاپ می‌شود که در مسئله توسعه عدالت آموزشی و یادگیری اقدام مؤثر و قابل‌اعتنایی است.
کد خبر: ۶۸۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 08 December 2018

 به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جوکار قهروردی ظهر امروز در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی اظهار داشت: تلاش این مجتمع حرکت در مسیر عدالت آموزشی است.

وی با اشاره به مهم‌ترین فعالیت ناشران آموزشی افزود: ناشران آموزشی مهم‌ترین حیطه فعالیت خود را در چاپ کتاب‌های کمک‌درسی تعریف کرده که کمک شایانی در مبحث آموزش و یادگیری دارد.

عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت: سالانه 25 میلیون کتاب کمک‌درسی و آموزشی چاپ می‌شود که در مسئله توسعه عدالت آموزشی و یادگیری اقدام مؤثر و قابل‌اعتنایی است.

جوکار قهروردی ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان کشور به‌ویژه در مناطق محروم و اهل خانواده‌های مستضعف با استفاده از مجموعه کتاب‌های کمک‌آموزشی موفق به راه‌یابی به مراکز علمی برتر کشور و کسب مراتب علمی بالایی شوند.

وی با تأکید بر کمبود و مشکل ناشران در تهیه کاغذ ابراز کرد: حقیقت این بوده که در شرایط فعلی ناشران کشور با کمبود کاغذ روبه‌رو هستند، در داخل کشور کاغذی تولید نمی‌شود و بیش از 97 درصد از کاغذ مورداستفاده ناشران به‌صورت مستقیم از خارج وارد می‌شود.

عضو انجمن فرهنگی ناشران آموزشی بیان کرد: برای توسعه و رونق صنعت کاغذ طرح‌هایی برای خودکفایی در این بخش مهم ارائه‌شده که امید می‌رود با استقبال مسئولان مربوطه همراه شود.

جوکار قهروردی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مسئله آموزش و یاددهی ابراز کرد: آموزش‌وپرورش و وزارت علم می‌توانند از ظرفیت بخش خصوصی مانند کشورهای موفق دیگر در راستای ارتقای سطح آموزش و علم‌آموزی استفاده کنند.

وی تأکید کرد: درمجموع بالغ‌بر 14 میلیون دانش‌آموز و دانشجو در کنار بیش از یک‌میلیون معلم در سطح کشور وجود دارد که ظرفیت بسیار بزرگی محسوب می‌شود، با توسعه عدالت آموزشی در سطح کشور موازنه قابل قبولی در قبولی دانشگاه‌های دولتی و معتبر کشور در بین متمکنین و دانش‌آموزان خانواده‌های مستضعف ایجادشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار