نماینده مردم قم در مجلس گردشگری و جذب توریست مذهبی را اولویت نخست اقتصاد و اشتغال استان دانست و گفت: روند سرمایه‌گذاری در استان قم سخت‌گیرانه است.
کد خبر: ۶۸۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 08 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به‌ضرورت توسعه و رونق گردشگری در قم اظهار داشت: برای توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد قم بهترین راهکار موجود حمایت از صنعت گردشگری و خدمات وابسته به آن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ و قابل‌توجه گردشگری موجود در استان قم افزود: برای سرمایه‌گذاری در ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی قم سرمایه‌گذاران قدرتمندی متقاضی مشارکت و تعامل هستند اما متأسفانه روند کند و بوروکراسی‌های اداری اصل فعالیت گردشگری در قم را با رکود و آسیب همراه کرده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مناطق بکر و دست‌نخورده با امکان گردشگری در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در استان قم مناطق گردشگری و بکر و ناشناخته بسیار است اما متأسفانه تاکنون فعالیت ویژه‌ای برای توسعه و رونق صنعت گردشگری و جذب توریست در آن صورت نگرفته است.

ذوالنور ضعف تبلیغات و حضور در عرصه‌ها و سامانه‌های ثبت آثار گردشگری و تاریخی را یکی از عوامل رکود صنعت گردشگری در قم دانست و ادامه داد: عدم ثبت و معرفی ظرفیت‌های گردشگری در سامانه‌های جهانی سبب شده تا ظرفیت‌های گردشگری قم در سطح بین‌الملل ناشناخته بماند، استان یزد یکی از شهرهای موفق کشور در معرفی و ثبت آثار تاریخی و جذب گردشگران بین‌المللی در این زمینه است.

نماینده مردم قم در مجلس بیان کرد: در مراکز دینی و علمی قم از بیش از 110 کشور و ملیت دانشجو و طلبه مشغول تحصیل هستند که به‌نوبه خود می‌توانند تبدیل به یکی از ظرفیت‌های مهم و تأثیرگذار در معرفی و توسعه گردشگری و جذب توریست مذهبی در سطح بین‌الملل شوند.

وی با انتقاد از روند کند و سخت‌گیرانه دستگاه‌های استانی در جذب و حمایت از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان تأکید کرد: برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان قم بوروکراسی‌های بسیار پیچیده‌ای وجود داشته که سبب می‌شود تا رغبتی برای سرمایه‌گذاران باقی نماند.

نماینده مردم قم در مجلس گردشگری و جذب توریست مذهبی را اولویت نخست اقتصاد و رونق اشتغال استان دانست و تصریح کرد: جذب گردشگر و توریست مذهبی امکان مهمی بوده که با ظرفیت‌های موجود تناسب داشته و سبب اشتغال و رونق اقتصادی استان می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار