ضرورت ورود دستگاه های نظارتی به نحوه توزیع لاستیک با نرخ مصوب در قم
حواله های صادر شده توسط انجمن صنفی رانندگان برای دریافت لاستیک دارای اعتبار حداکثر سه روزه می باشد. مشاهده شده عاملین فروش با امروز و فردا کردن و آوردن بهانه های نه چندان مستند، متقاضی لاستیک را دورسر می گردانند تا اعتبار حواله اش منقضی شود.
کد خبر: ۶۸۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 06 December 2018

به گزارش تابناک قم، بعد از افزایش سرسام آور قیمت لاستیک، دولت در راستای حمایت از بخش حمل و نقل، اقدام به توزیع لاستیک با نرخ مصوب در بین متقاضیان نمود. در همین راستا لاستیک های تخصیصی که توسط وزرات صنعت، معدن و تجارت تهیه و در شبکه توزیع قرار داده می شود از 2 نوع خارجی و ایرانی است که نوع خارجی آن به بهای ارز دولتی و لاستیک های ایرانی نیز براساس نرخ مصوب در اختیار مالکان ناوگان جاده ای قرار می گیرد.

متناسب با تعداد لاستیک های تخصیصی به استان، انجمن صنفی رانندگان، نسبت به صدور حواله دریافت لاستیک (هر دستگاه ناوگان، 2 حلقه) جهت آن دسته از مالکانی که شرایط مندرج در آیین نامه را احراز نموده باشند اقدام می نمایند.

اما شرایط دریافت حواله چیست؟ دارا بودن کارت هوشمند، پلاک استانی و پیمایش مکفی ناوگان از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت حواله لاستیک با نرخ مصوب است که متناسب با تعداد لاستیک های تخصیصی به استان، انجمن صنفی رانندگان، نسبت به صدور حواله دریافت لاستیک (هر دستگاه ناوگان، 2 حلقه) جهت آن دسته از مالکانی که شرایط مندرج در آیین نامه را احراز نموده باشند اقدام می نمایند.

با این مقدمه به این نتیجه می رسیم زمانی که انجمن صنفی رانندگان حواله ای را جهت دریافت لاستیک برای ناوگانی صادر می کند، متناسب با لاستیک های تخصیصی به استان بوده و عامل فروش مکلف به تحویل لاستیک با مشخصات درج شده در حواله به متقاضی معرفی شده توسط انجمن صنفی رانندگان است.

تا این مرحله تقریبا کارها با حساب و کتاب پیش می رود و امکان تخلف در حد بسیار پائینی است. اما مشکل از زمانی آغاز می شود که متقاضی حواله به دست برای دریافت سهمیه لاستیک خود به عاملین فروش مراجعه می کند.

حواله های صادر شده توسط انجمن صنفی رانندگان برای دریافت لاستیک دارای اعتبار حداکثر سه روزه می باشد. مشاهده شده عاملین فروش با امروز و فردا کردن و آوردن بهانه های نه چندان مستند، متقاضی لاستیک را دورسر می گردانند تا اعتبار حواله اش منقضی شود.

اما هدف عاملین فروش از این بازی چیست؟ در اینجا دو روایت وجود دارد، برخی می گویند در حین همین امروز و فردا کردن ها، افراد متفرقه ای که اتفاقا در محل کار عاملین فروش هم حضور دارند، به آنها پیشنهاد خرید حواله را می دهند. برخی دیگر نیز اینگونه عنوان می کنند که با امروز و فردا کردن و پایان یافتن اعتبار حواله، سهمیه لاستیک آنان نیز در سیستم آزاد می شود و عاملین فروش می توانند لاستیک را با نرخ آزاد و یا به افراد سفارش شده و نزدیکان خود به صورت حواله واگذار کنند.

درست یا غلط بودن این دو روایت نیاز به واکاوی موضوع توسط دستگاه های نظارتی دارد. نکته جالب اینکه مسئولان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان نیز راجع به این مسئله و اعتراضات رانندگان به نحوه توزیع لاستیک های دولتی، پاسخ قانع کننده ای را به مراجعه کنندگان نمی دهند و همین مسئله ضرورت ورود دستگاه های نظارتی به نحوه توزیع لاستیک با نرخ مصوب را دوچندان می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار