معاون راهداری قم:
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: 12 راهدارخانه شامل 10 راهدارخانه ثابت و 2 راهدارخانه سیار آماده اجرای طرح زمستانه راهداری در این استان است.
کد خبر: ۶۸۷۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵ 06 December 2018

به گزارش تابناک قم، اکبر سلیمیان افزود: اکیپ های راهداری در زمستان هر سال برای جلوگیری از مسدود شدن محورها و اجرای عملیات نمک پاشی و برف روبی در محورهای برف گیر، در راهدارخانه های استان مستقر می شوند.

به گفته وی، این راهدارخانه ها در محورهای برف گیر از جمله فوجرد، راهجرد، نیزار، سُمبل آباد، کاشان، کهک و سلفچگان مستقر خواهند شد.

وی اضافه کرد: طرح زمستانه راهداری از اول دی ماه آغاز می شود و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد و 130 راهدار و 50 نیروی پشتیبان با استقرار در راهدارخانه ها در این طرح مشارکت دارند.

سلیمیان با بیان این که بر اساس پیش بینی ها امسال پربارش خواهد بود، خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه جاری سه راهدارخانه اصلی شامل فوجرد، راهجرد و شهید سعادتمند آماده ارائه خدمات به همشهریان هستند و در این راستا پنج هزار تن ماسه و نمک خریداری و در راهدارخانه ها توزیع شده است.

وی گفت: امسال 100 دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین از جمله هفت دستگاه گریدر، 25 دستگاه کامیون، 6 دستگاه بلدوزر، 11 دستگاه لودر، پنج دستگاه نمک پاش مکانیزه و همچنین جرثقیل و تریلی در طرح زمستانه راهداری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: قبل از آغاز عملیات راهداری زمستانی، ماشین آلات به روز و تعمیرات انجام و قطعات مورد نیاز نیز تهیه شده است.

350 کیلومتر آزادراه، 400 کیلومتر بزرگراه و 500 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم- گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار