عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان به بخش عمران کشور در بودجه سال ۹۸، گفت: متأسفانه دولت در واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی تعلل به خرج می‌دهد.
کد خبر: ۶۸۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹ 06 December 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور در گفت‌وگوی ویژه خبری، با اشاره به مسئله طرح‌های نیمه‌تمام استان اظهار داشت: دولت باید برای اتمام این طرح‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ارائه‌شده برای شفاف‌سازی در مجلس افزود: برای این طرح 196 امضا گرفته‌شده است، حضور یا غیبت فرد در مجلس و مشخص شدن دلایل عدم حضور نماینده یکی از محورهای طرح شفافیت در مجلس است، برخی از نمایندگان بیش از 6 ماه غیبت دارند اما دلیل این عدم غیبت و رسالت نمایندگی مشخص نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان برخی از محورهای طرح شفاف‌سازی گفت: اگر مدت غیبت نمایندگان از حد مجاز بیشتر شود سازوکارهای شفاف‌سازی انجام می‌گیرد، در حال حاضر با غیبت‌های طولانی برخی از نمایندگان در مجلس شورای هیچ‌گونه برخوردی صورت نمی‌گیرد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای هر صندلی مجلس به‌صورت متوسط 110 کاندید وجود دارد، بنابراین باید مردم نسبت نمایندگان فعال و پویا با نمایندگان دیگر فرق قائل شوند، مبحث مرخصی بدون حقوق یکی از محورهای طرح شفافیت در صورت عدم موجهه بودن حضور است.

ذوالنور ابراز کرد: برخی از نمایندگان مجلس در طول ماه‌های اخیر بیش از 40 بار به سفر خارج‌رفته درحالی‌که عدم سفر وی به خارج از کشور چیزی را تغییر نمی‌دهد، مردم باید به‌صورت شفاف از عملکرد نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی اطلاع داشته باشند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت طرح ارائه‌شده در زمینه شفاف‌سازی عملکرد نمایندگان مجلس تصریح کرد: عدم حضور مستمر برخی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی سبب می‌شود تا آن‌ها اطلاع دقیق و درستی از روند تصمیمات مجلس نداشته و با یک رأی نامطلوب و از سر ناآگاهی با سرنوشت یک ملت بازی کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشخص شدن جنس رأی نمایندگان در مباحث مختلف یکی دیگر از محورهای طرح شفافیت در مجلس شورای اسلامی است، امید می‌رود این طرح که گام بزرگی در عرصه شفافیت است به‌صورت رسمی در مجلس شورای اسلامی نهایی شود.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح‌شده در زمینه cft خاطرنشان کرد: نمایندگان باید پای آرای خود ایستاده و ترسی از علنی شدن تصمیمات خود نداشته باشند و تصویب طرح شفافیت یعنی نماینده هزینه تصمیم خود را بپردازد.

ذوالنور خاطرنشان کرد: مسئولان استانداری باید نسبت به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام همت ویژه‌ای داشته باشد، متأسفانه دولت برای واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی روند درستی را دنبال نکرده و نوعی وابستگی غیرمنطقی و اصولی نسبت به آن‌ها دارد.

وی با تأکید بر ضرورت واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی گفت: درصورتی‌که دولت طرح‌های نیمه‌تمام را باقیمت‌های مناسب به بخش خصوصی واگذار نکند هزینه‌های نگهداری و اتمام آن‌ها در سال‌های بعدی به‌مراتب بیشتر شده و هزینه‌های بیشتری را نیز به استان تحمیل می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بودجه سال آینده 70 هزار میلیارد تومان برای بخش عمران کشور اختصاص داده‌شده است، متأسفانه اولین قربانی در زمینه مشکلات اقتصادی کاهش بودجه‌های عمرانی در کشور است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت در توزیع بودجه‌های عمرانی در سال جاری ابراز کرد: در سال جاری دولت کمتر از 24 درصد از بودجه عمرانی را توزیع و اختصاص کرده است، اختصاص بودجه 70 هزار میلیارد تومانی برای بخش عمران کشور در سال 98 به توجه به حجم قابل‌توجه پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام، دردی از طرح‌های نیمه‌تمام را حل نمی‌کند.

ذوالنور تأکید کرد: حقیقت این بوده که کسری بودجه دولت به آن مقداری نبوده که بشود نام آن را کسری بودجه واقعی نامید، دولت متأسفانه بودجه و درآمدهای کشور را در محل دیگری هزینه می‌کند که می‌توان نام آن را انحراف از بودجه نامید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
علیرضا محمدی پناهی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
نمایندگان محترم بهتر است به فکر برگرداندن صنایع و معادن تاراج شده باشند .
نه ادامه ی این خصوصی سازی و واگذاریهای مملو از فساد و تبانی و در نتیجه نابودی اقتصاد .
.........................................................
بزرگترینخیانتهای مالی و سوء استفاده های کلان در جریان خصوصی سازی و فروش مجانی صنایع و معادن رخ داده است .
این خائنان چه در سمت فروشنده دولتی یا خریدار رشوه دهنده ویژه خوار ، کارشناس رسمی دادگستری .......
مهمتر از اعدام خائنین بزرگ ، صدها هزار میلیارد تومان اموال عمومی بر باد رفته باید به مردم و دولت بازگردد .
…………………………………………………..
تفکرات لیبرال خصوصی سازی ؛ بزرگترین فساد اقتصادی کشور
بزرگترین فساد اقتصادی کشور در جریان ارزان فروشی صنایع و معادن به ویژه خواران و شرکای خصوصی بخش دولتی ، تحت نام خصوصی سازی ، رخ داده است .
فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .

هزاران میلیارد تومان درآمد پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پالایشگاهها و ... کجا میرود ؟ !
ارزش جایگرینی هر یک چند میلیارد دلار ؛ به عبارتی هر یک چند ده هزار میلیارد تومان . . . اینها همه به غارت رفته و باید به دولت بازگردد . راه دیگری نیست . نمایندگان مجلس قبول کنند اشتباه رفته اند . صنایع و معادن کشور و متعلق به همه مردم ، هر یک به ارزش هزاران میلیارد تومان به قیمتهای مجانی به ویژه خواران و گروههای خاص هدیه شده است . چه نهادی مسئول بازگشت این اموال غارت شده عمومی به دولت و مردم است ؟
فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی و در واقع چوب حراج بر اموال مردم ، عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است .
راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است .
این اموال به غارت رفته و باید به دولت و مردم بازگردد ، راه دیگری نیست .
فرهاد م جمالزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
خصوصی سازی منحرف با تقدیم مجانی مراکز صنعتی و معدنی پولساز به ویژه خواران باعث از بین رفتن درآمدهای دولت ، تورم و تنزل زندگی ایرانیان شد .
پژوهشگر اقتصاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! ......................................................................................................................................... واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! عمده واگذاریهای بزرگ صنایع و معادن کشور، در شرایط تبانی انجام میگردد . و این موضوع ، عامل مهم تنزل اقتصاد ، درآمدهای عمومی کشور و در نهایت تضییع حقوق ملت و تنزل سطح زندگی است . واگذاریهای بزرگ ؛ تبانیهای بزرگ ! شک نکنید . ............................................................................... بزرگترین سوء استفاده و فساد مالی کشور در سالهای گذشته و حال حاضر ، در جریان خصوصی سازی اتفاق افتاده و میافتد . لطفا آنها را دریابید که هر کدام از این واگذاریهای مجانی صنایع و معادن بی بدیل ، معادل صدها بابک ، ( ب ز ) و ( ر ض ) است . ................... شرکتهای خصوصی خواهرخوانده شرکت دولتی ! بسیاری شرکتهای دولتی در کنار خود ، یک یا چند شرکت خصوصی اقماری ! دارند . مدیران و کارشناسان قبل از خدمت ، از محل اموال دولت (مردم ) شرکت خصوصی را شارژ میکنند . مثلا با آنها یک بخش از شرکت یا معدن میدهند . پس از بازنشستگی هم برای استخدام به آنجا رفته و پاداش خدمات خود را میگیرند . مانند میدکو در کنار ایمیدرو . یا تکادو کنار ذوب آهن . توکا در کنار مبارکه . خوارزمی کنار بانک صادرات . و ..... ………………………………………
واگذاری یک کارخانه استثنایی آلومینیوم به قیمت مجانی 93
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
چرا دولت بی پول شده است ؟؟!! مثال زیر یکی از پاسخهاست و هزاران واگذاری مجانی مشابه این مورد :


آلومینیوم المهدی را با قیمت سال 93 هدیه کردند !
....................................
13 اسفند 97
دکتر توکلی نماینده سابق تهران : ........... اقدام سازمان خصوصی سازی در واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال به مپنا ، خلاف قانون و مصالح ملی بوده است . آلومینیوم المهدی باید بار دیگر قیمت گذاری شود چراکه قیمت گذاری صورت گرفته مربوط به سال 93 بوده و قیمت کارخانه تاکنون 3 تا 4 برابر شده لذا باید دوباره قیمت گذاری شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار