مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم مطرح کرد
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: وضعیت تولید سیب در کشور مناسب نیست و صادرات سیب هم از کشور صورت می‌گیرد، ولی در خصوص پرتقال پیش بینی افزایش قیمت را تا پایان سال داریم.
کد خبر: ۶۸۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۴ 05 December 2018

به گزارش تابناک قم، مجید آوری فرد در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به قیمت شن و ماسه در استان قم اظهار کرد: قیمت شن و ماسه در استان پایین تر از قیمت شهرهای مجاور است و به همین دلیل شن و ماسه از قم به شهرهای مجاور می‌رود.

وی ادامه داد: تعدادی از واحدهای شن و ماسه در استان قم به علت فروش شن و ماسه با قیمت پایین در بازار در سال‌های اخیر ورشکست شدند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزود: باید واحدهای تولید شن و ماسه در هنگام فروش محصول خود فاکتور رسمی با لحاظ مالیات ارزش افزوده بدهند تا امکان نظارت بر قیمت شن و ماسه در بازار قم وجود داشته باشد.

آوری فرد مساله تعیین قیمت شن و ماسه را یک کار کارشناسی دانست و تصریح کرد: به دلیل حمایت از مصرف کننده به این مساله ورود کردیم، نرخ حمل و نقل یک مساله توافقی است، یکی از دلایل بالا رفتن هزینه حمل و نقل شن و ماسه در استان قم توسط رانندگان معطل شدن آن‌ها در واحدهای شن و ماسه استان برای بارگیری است، با کاهش زمان بارگیری نرخ حمل ونقل شن و ماسه در قم کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: وضعیت تولید سیب در کشور مناسب نیست و صادرات سیب هم از کشور صورت می‌گیرد، ولی در خصوص پرتقال پیش بینی افزایش قیمت را تا پایان سال داریم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم خاطرنشان کرد: امسال بخش خصوصی باید مساله تامین میوه شب عید را انجام بدهد، البته باید در خصوص میزان میوه ذخیره شده برای شب عید و قیمت آن در استان قم نظارت صورت بگیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار