معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه گفت: حدود صد هزار طلبه، عالم دین و فارغ التحصیل از ۱۳۶ کشور در این نهاد ارزشمند تحصیل می‌کنند و حدود ۵۰ هزار نفر نیز از این طلاب نیز به کشور خود بازگشتند.
کد خبر: ۶۸۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 02 December 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته پژوهش و دستاوردهای پژوهشی 40 ساله انقلاب اسلامی در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از هزار حوزه علمیه در سراسر جهان در حدود 80 کشور تحت اشراف و مدیریت جامعه المصطفی در حال فعالیت هستند، بیش از چهار هزار استاد و عضو هیئت علمی در مراکز وابسته و پیوسته به جامعه المصطفی مشغول تدریس هستند.

وی افزود: حدود 300 گروه علمی، آموزشی و پژوهشی در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف در جامعه المصطفی فعالیت می‌کنند وهمچنین 400 رشته نیز در جامعه المصطفی از دوره تمهیدی و کارشناسی تا دکتری و از سطح یک تا سطح پنج حوزوی تدریس می‌شود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: متولی امر تعلیم طلاب خارجی در ایران و در سطح بین المللی است، حدود صد هزار طلبه، عالم دین و فارغ‌التحصیل از 136 کشور در این نهاد ارزشمند تحصیل می‌کنند و حدود 50 هزار نفر نیز از این طلاب نیز به کشور خود بازگشته‌اند.

بی نیاز بیان کرد: طی 10 سال گذشته سه هزار و 766 کتاب در جامعه المصطفی تدوین و چاپ شده است که از این تعداد 2 هزار و 47 مورد تألیف و هزار و 729 مورد ترجمه کتاب به بیش از 25 زبان زنده دنیا بوده است.

وی بیان کرد: 98 مجله و نشریه علمی به زبان‌های مختلف توسط جامعه المصطفی در حال انتشار است که برخی از این نشریات به شماره‌های 50، 60 و 70 رسیده است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: تاکنون بیش از 120 جشنواره علمی و پژوهشی در جامعه المصطفی (ص) در سطوح مختلف برگزار شده است که در این همایش‌ها بیش از هزاران مقاله ارائه شده است.

بی نیاز با اشاره به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی جامعه المصطفی گفت: 2 هزار و 716 نشست علمی و پژوهشی به زبان‌های مختلف و در کشورهای مختلف با موضوعات تخصصی متنوع توسط جامعه المصطفی (ص) برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از پنج هزار و 800 محقق و پژوهشگر در رده‌های مختلف جامعه المصطفی موفق به تشکیل پرونده شده و در ارزیابی‌ها به عنوان پژوهشگر انتخاب شدند که حدود 44 هزار اثر علمی از این طلاب به دست ما رسیده است و بیش از 100 هزار اثر علمی از این محققان خواهیم داشت که برخی از این پژوهشگران و محققان در جشنواره‌های علمی دارای مقام هستند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار