سرپرست استانداری قم:
سرپرست استانداری قم گفت: آموزش و آگاهی بخشی در جامعه رکن مهمی در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۶۸۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ 21 November 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمد رضا هاشمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم در تالار امام جواد(ع) در استانداری قم عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه های جدی است که مورد اهتمام مسئولان کشور و دولت قرار دارد.

سرپرست استانداری قم بیان کرد: اعتبارات وزارت كشور در جهت ورود به رفع آسیب های اجتماعی نسبت به سال 96 دو برابر شده است و این فرصت خوبی در تحقق اهداف به شمار می رود.

وی تصریح کرد: از جمله مطالبات مهم جامعه نیز مقابله با آسیب های اجتماعی است و در این راستا مسئولان باید به طور میدانی در مناطق آسیب زا حضور داشته باشند و در جهت رفع این آسیب ها تلاش کنند؛ در جهت از میان بردن آسیب های اجتماعی باید اولویت محوری را در نظر گرفت و طبق اولویت ها و نیازهای جامعه گام برداشت.

هاشمی گفت: همچنین در مسیر رفع مهم ترین آسیب ها نیاز به برنامه ریزی دقیق و نگاه کارشناسی داریم تا به صورت هدفمند به مقابله با آسیب ها بپردازیم.

سرپرست استانداری قم افزود: آموزش و آگاهی بخشی در جامعه رکن مهمی در کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی است و در این خصوص باید تدابیر لازم و برنامه ریزی جامعی اتخاذ شود.

وی عنوان کرد: طلاق یکی از آسیب های جدی است که باید در جهت پیشگیری از طلاق در بين جوانان دوره های آموزشی مناسبی قبل از ازدواج برگزار شود.

هاشمی بیان کرد: همچنین در کاهش مشکلات جوانان در حوزه ازدواج نیاز به همراهی بانک ها در پرداخت تسهیلات ازدواج داریم البته لازم است قبل از پرداخت وام ازدواج تائیدیه های لازم برای گذران دوره های آموزشی را از متقاضیان وام مطالبه کنند.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت حوزه و دانشگاه در کاهش آسیب ها خاطرنشان کرد:حوزه های علمیه ظرفیت های بالنده ای در تقویت بنیه اعتقادی و دینی جوانان دارند که می توان در کاهش آسیب ها از این ظرفیت بهره گرفت؛ از طرفی باید پایان نامه های دانشجویی مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

سرپرست استانداری قم گفت: سالانه بيش از 3500 پايان نامه دانشجويی در 30 دانشگاه استان قم تدوین می شود که می توان در ارتباط مستقیم با دانشگاه‌ها از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار