نخستین اثر فلسفی پیرامون عقل با عنوان عقل پنهان شامگاه امروز در قم اکران و رونمایی شد.
کد خبر: ۶۸۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹ 21 November 2018

به گزارش تابناک قم، نشست خبری مستند سینمایی حقیقت پنهان در مورد نخستین اثر فلسفی پیرامون عقل امشب در سینما آیه برگزار شد.

رئیس آکادمی حکمت عقلی در این نشست اظهار داشت: هدف از تولید این مستند به نمایش گذاشتن فضایل اخلاقی و ارزش‌های انسانی است، متأسفانه امروز این سلاح به‌جای اینکه در اختیار فضایل و ارزش‌های انسانی قرار گیرد در اختیار تبلیغ بزهکارهای اخلاقی و رذایل اخلاقی قرارگرفته است.

دکتر ایمن المصری افزود: هدف از این مستند مبحث تقابل انسان باعقل خود است، انسان از دیرباز برای پیشرفت خود در شئونات مختلف از عقل در برخی امور استفاده مناسبی کرده و پیشرفت‌های رفاهی مطلوبی را ایجاد کرده اما از نظر اخلاقی دچار انحطاط شده است.

وی عنوان کرد: نشان دادن تقابل دوسویه بین عقل و انحطاط‌های اخلاقی و کم‌توجهی به برخی جنبه‌های مهم هنر از اهداف اساسی این مستند فلسفی پیرامون عقل است، در مسئله فیلم سازی و به‌ویژه مستند امکانات موجود اندک است.

عباس صالح مدرسه‌ای کارگردان نخستین اثر مستند فلسفی پیرامون عقل نیز در این نشست خبری عنوان کرد: برخی معتقدند فیلم مستند قدرت و توانایی ورود به مباحث فلسفی و عقلی را ندارد اما با ساده‌سازی زبان عقل و فلسفه می‌توان از این ذخایر بزرگ و عظیم به نحو احسن استفاده کرد.

وی ابراز کرد: در این مستند نشان داده‌شده که مباحث عقلی فلسفی در تمام ابعاد زندگی می‌تواند کارگشا و اثر گشا باشد، بسیاری از مشکلات کنونی جهان کنونی به دلیل کنار گذاشتن مباحث فلسفی و عقلی است.

صالح مدرسه‌ای ادامه داد: در این فیلم سعی شده تا مباحث عمیق فلسفی و عقلی با زبان ساده و قابل‌فهمی به مخاطبان ارائه شود، در این مستند سعی شده از پیچیدگی‌های فلسفی کاسته شده و مباحث برای عموم مردم قابل‌فهم باشد، کمبود امکانات درزمینهٔ ساخت آثار مستند یکی از مشکلات اساسی این حوزه در کشور است.

گفتنی است در این مستند فلسفی رویکردهای غالب فلسفی حاکم بر جهان و نتایج تلخ آن مانند تنهایی انسان، سردرگمی، ساخت سلاح‌های کشتارجمعی، بسترهای ایجاد گروهک‌های تروریستی و تبلیغ دنیا گریزی مذموم در برخی کشورهای دنیا به تصویر کشیده شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار