دادستان نظامی جدید استان قم ظهر امروز با حضور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور معرفی شد.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 21 November 2018

به گزارش تابناک قم، مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکرالله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور و مسئولان دادگستری و نظامی استان در سازمان قضایی نیروهای مسلح قم برگزار شد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم در این جلسه، اظهار داشت: آگاهی بخشی به نیروهای مسلح و توجه به قوانین باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حسین صیدی افزود: از وظایف و رسالت‌های نخست نیروهای مسلح در وضعیت فعلی کشور دفاع همه‌جانبه از ارزش‌ها، آرمان و تمامیت ارزی کشور در تمام ابعاد بوده که صرفاً با پایبندی به قانون می‌تواند به آن‌ها به نحو شایسته‌ای جامه عمل پوشاند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم اهمیت پایبندی به قانون در بین نیروهای مسلح را مورد توجه قرار داد و گفت: پایبندی و آگاهی دقیق و درست نسبت به قوانین سبب می‌شود تا دستیابی به اهداف موردنظر در ریل منطقی و قانونی خود قرار گیرد.

صیدی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از وقع جرم ابراز کرد: یکی از سیاست‌های اصلی این سازمان توجه هر چه بیشتر به مسئله وقوع جرم و برنامه‌ریزی‌های مدون صورت گرفته برای جلوگیری از آن است.

وی ادامه داد: برای تقویت و توسعه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌شده درزمینهٔ پیشگیری از وقوع جرم قضات کارکشته سازمان قضایی نیروهای مسلح برای آموزش پرسنل به‌صورت مستمر به یگان‌های مختلف استان اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم خاطرنشان کرد: به دلیل کم‌توجهی نسبت به مسئله آموزش متأسفانه در برخی از یگان‌ها آمار تخلف و جرم با افزایش روبه‌رو شده است، برگزاری کلاس‌های آمورشی باید در سطح یگان‌های استان باقدرت بیشتری دنبال شود.

صیدی با تأکید بر برخی از فعالیت‌های سازمان قضایی استان قم برای آموزش بیشتر نیروهای مسلح استان عنوان کرد: در سال جاری بالغ‌بر 30 جلسه آموزشی برای سطوح مختلف نیروهای مسلح استان برگزارشده است.

وی با اشاره به آمار رسیدگی به پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح استان در سال گذشته تأکید کرد: آمار رسیدگی به پرونده‌های قضایی نیروهای مسلح در سال گذشته 102 درصد بوده است، در استان قم هیچ‌گونه پرونده معوق زندانی وجود ندارد.

دادستان نظامی سابق استان قم نیز در این مراسم، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته رتبه و عملکرد نیروهای مسلح استان قم در سال‌های اخیر با رشد و ارتقاء روبه‌رو شده است.

کمال فرهنگ نیا عنوان کرد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر تعامل و ارتباط بسیار مناسبی بین سازمان قضایی و فرماندهان انتظامی و نظامی استان برقرارشده و برای تسریع در امور نیز جلسات متعددی برگزارشده است.

پیشگیری از جرم سیاست سازمان قضایی قم است

وی ادامه داد: برگزاری جلسات مستمر با روسای کلانترهای استان یکی از کارهای موفق استان در ماه‌های گذشته بوده که نتایج بسیار مفیدی نیز از آن برای کاهش آسیب‌های احتمالی حاصل‌شده است.

فرهنگ نیا با اشاره به اهمیت مسئله پیشگیری از وقع جرم خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کاهش جرم و تخلف از سیاست‌های اصلی این سازمان در ماه‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان و قضات قضایی استان پرونده‌های معوق قضایی باوجود برخی پیچیدگی‌ها و دشواری حل‌وفصل شده است.

تقویت باورهای دینی آمار جرائم را کاهش می‌دهد

دادستان نظامی جدید استان قم نیز در این مراسم، بیان کرد: دستگاه قضایی در خط مقدم مبارزه و مقابله با مفاسد اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی در جامعه است، تقویت باورهای دینی مردم در کاهش مفاسد اخلاقی بسیار اثرگذار است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اصغر حبیبی تأکید کرد: تقویت روحیه یقین به خداوند متعال در کاهش آسیب‌ها و جرائم نقش کلیدی دارد، بروز و وقع جرم از نیروهای نظامی به‌عنوان انسان‌های ارزشی شناخته‌شده در جامعه قابل‌قبول بوده و باید در راستای کاهش جرائم احتمالی قدم برداشت.

وی با اشاره به سیاست پیشگیری از وقوع جرم در بین نیروهای مسلح ابراز کرد: تقویت و توسعه سیاست پیشگیری از وقوع جرم باقدرت و سرعت قابل‌قبولی در بین سازمان قضایی نیروهای مسلح استان دنبال خواهد شد.

دادستان نظامی استان قم گفت: باید از تجربه‌های قضات کارکشته این سازمان برای عملکرد بهتر استفاده شود، کار قضات قضایی در صدور رأی و حکم امری بسیار دشوار و همراه با مسئولیت‌های سنگین است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار