مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری مطرح کرد
مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان اینکه نسخه واحد براي حوزه هنري استان‌ها نداريم گفت: استانها بر اساس ظرفيت برنامه تدوين مي‌كنند؛ قم مركز فكري است كه بايد كشور را تغذيه كند و حوزه هنري قم بايد مقوله فقه هنر را دنبال كند.
کد خبر: ۶۸۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۱ 21 November 2018

به گزارش تابناک قم، مجید مصلحی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست حوزه هنری قم با اشاره به اینکه شناخت و انتشار پیام‌های هنری از اهمیت زیادی برخوردار است، بیان کرد: باید پیام را شناخته و انتقال صحبح داشته باشیم؛ باید سه مرحله شناخت، تولید و انتشار با زبان هنر انجام شود.

وی با بیان اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی چهار دهه می‌گذرد بیان کرد: انقلاب اسلامی جریان مستنر تمدنی است و درون آن توسعه، پیشرفت و... محقق شده است.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با بیان اینکه به حجم بسیاری از پیام‌ها نپرداخته‌ایم افزود: ما همواره در برابر تهدیدها تولید پیام کرده‌ایم که در حوزه فرهنگ این اقدام اشتباه است؛ در حوزه فرهنگ میانبر این است که ما عملیات کرده و بقیه دفاع کنند، اگر این نقش را برای حوزه هنری تعریف کردیم تکلیف مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید ساختار و تشکیلات را متناسب با اهداف و رویکردها تدوین کنیم اضافه کرد: حوزه هنری استان قم به عنوان مرکزی که از وجود حرم کریمه اهل بیت(س)، حوزه‌های علمیه، علما و مراکز پژوهشی بهره مند است باید ماموریت متفاوتی تعریف کند.

مصلحی با بیان اینکه در حوزه هنری نیروی انسانی محدود بوده و این مسئله البته منجر به چابکی سازمان می‌شود گفت: حوزه هنری با راهبرد خوب توانسته موفق باشد.

وی با بیان اینکه نسخه واحد برای حوزه هنری استان‌ها نداریم گفت: استانها بر اساس ظرفیت برنامه تدوین می‌کنند؛ قم مرکز فکری است که باید کشور را تغذیه کند و حوزه هنری قم باید مقوله فقه هنر را دنبال کند.

مدیرکل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری با اشاره به اینکه وظیفه حوزه هنری پرداختن به فقه هنر نیست بلکه باید پاسخ به این سوالات را مطالبه کنیم، اضافه کرد: هنوز مرجعی برای هنر اسلامی نداریم و وقتی از این مسئله سوال می‌شود از نمادها سخن می‌گوییم در حالی که جای مبانی هنر اسلامی خالی است.

هواپیمای هنر قم آماده پرواز است

در ادامه این مراسم مجدالدین معلمی مدیر سابق حوزه هنری قم در سخنانی با اشاره به اینکه شهر قم قم دارای ویژگی‌ها و استعدادهای بالایی است، خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ و هنر قم هرکجا سرمایه گذاری درست انجام شد، نتیجه گرفتیم.

معاون هنری حوزه هنری کشور با بیان اینکه قم در عرصه هنر مظلوم است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم نسل جدیدی را وارد عرصه هنر کنیم و به دنبال پرورش نیروی انسانی خوب بودیم و این هدف را دنبال کردیم.

وی با تاکید بر ضرورت انجام کار تخصصی از ظرفیت های بالای قم بهره برد، یادآور شد: می‌توان از ظرفیت مهیا شده استفاده کرد و امروز می‌توانیم بگوییم هواپیمای هنر قم آماده پرواز است.

در این مراسم از 4 سال تلاش مجدالدین معلمی مدیر حوزه هنری قم تقدیر شده و سیدمهدی سیدین نیا به عنوان سرپرست حوزه هنری قم منصوب شد.

معلمی به سمت معاون هنری حوزه هنری کشور منصوب شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار