مردان بسكتباليست تيم خليج‌فارس قم با تشكيل اردوي آماده‌سازي نهايي خود آماده فصل جديد مسابقات ليگ بسكتبال مردان باشگاه‌هاي كشور مي‌شوند.
کد خبر: ۶۸۲۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۸ 21 November 2018

به گزارش تابناک قم، از آخرین حضور بسکتبال قم در رقابت‌های سوپر لیگ ایران چیزی نزدیک به هفت سال می‌گذرد، بعد از آن اتفاقاتی در بسکتبال قم رخ داد که این رشته را نزدیک به چهار سال از حضور در هرگونه مسابقات باشگاهی کشور محروم کرد اما از سال 1395 که تحولاتی در هیات بسکتبال قم رخ داد، قمی‌ها شاهد حضور تیم‌های باشگاهی قم در لیگ‌های بسکتبال ایران هستند.

پایان چهار سال غیبت بسکتبال قم

در سال 1395 تیمی به نام هیات بسکتبال قم در لیگ دسته اول مردان باشگاه‌های کشور به میدان رفت، تیمی که هدایت آن را بازیکن سابق و مربی جوان این رشته یعنی جواد شهره‌غلامی بر عهده داشت و نماینده قم در مرحله پلی‌آف با شکست از نفت امیدیه فرصت صعود به مراحل پایانی را از دست داد.

خلیج‌فارس و مهتاب قم در فصل 97 لیگ ایران

اما در سال 1396 دو تیم باشگاهی قم به نام‌های مهتاب و خلیج‌فارس در لیگ دسته دوم حضور داشتند، در شرایطی که از بین آنها خلیج‌فارس عملکرد بهتری داشت و در آخرین بازی فرصت صعود را از دست داد، ضمن اینکه این دو تیم امسال نیز متشکل از بازیکنان شاخص بومی و چند یار کمکی در لیگ ایران حاضر هستند.

رقابت مدعیان قهرمانی در 4 گروه مقدماتی

بازی‌های فصل جدید لیگ دسته دوم بسکتبال مردان قهرمانی باشگاه‌های کشور طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال تیم‌ها در چهار گروه مقدماتی برای به دست آوردن مجوز صعود به مرحله بعد بازی‌ها و در نهایت صعود به دسته بالاتر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

دومین فصل حضور خلیج‌فارس قم در لیگ‌

تیم بسکتبال خلیج‌فارس امسال برای دومین سال متوالی به نمایندگی از استان قم در بازی‌های لیگ دسته دوم بسکتبال مردان ایران به میدان می‌رود، تیمی که سال گذشته در مرحله گروهی عملکرد خوبی داشت اما در پلی‌آف به تیم هیات زنجان نتیجه را واگذار کرد و از صعود بازماند.

جدایی مرشدی و سرمربیگری آقای مدیر در خلیج‌‌فارس

این تیم سال گذشته با هدایت بازیکن و سرمربی اسبق تیم ملی بسکتبال ایران یعنی عباس مرشدی در لیگ ایران به میدان رفت اما امسال مدیر باشگاه و یکی از مربیان جوان و با استعداد بسکتبال قم یعنی سیدمحمدحسین جنابان این تیم را در لیگ دسته دوم مردان کشور هدایت می‌کند.

نماینده بسکتبال استان قم با تغییراتی اندک نسبت به فصل گذشته و با اولویت بازیکنان بومی، توسط سرمربی خود این روزها در تمرینات و اردوی آماده‌سازی به میزبانی سالن ورزشی هلال‌احمر قم به سر می‌برد تا بیش از پیش آماده حضور پرقدرت در مقابل حریفان شود.

معرفی 17 بازیکن خلیج‌‌فارس برای رویارویی با حریفان

با تشخیص سیدمحمدحسین جنابان سرمربی این تیم، امین یوسف‌لو، شاهرخ علامه، مجید نادری، مهدی محمودی، امیرحسین توکلی، فرشاد دژستان، امیر صفرزاده، محمد هنری، محمود واقفی، علی کاظمی، سیدعلی بنی‌مصطفوی، مهدی متبحری، حنیف محمدی، سپهر بیات، ایمان نبی‌گل، مهدی باقری و امین کیخایی ترکیب خلیج‌فارس قم را در فصل جدید لیگ بسکتبال مردان کشور تشکیل می‌دهند.

این تیم به سرپرستی علی زنجانی، سرمربیگری سیدمحمدحسین جنابان، آنالیزو مصطفی حسینی، مربی بدنساز سجاد رضایی و پشتیبانی میثم حیدری‌نژاد در مقابل حریفان حاضر در فصل 1397 مسابقات لیگ دسته دوم بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود.

خرید 4 مهره جدید در بازار نقل و انتقالات

نماینده بسکتبال استان قم در بازار نقل و انتقالات پیش از آغاز دوره جدید بازی‌های باشگاهی بسکتبال ایران، نفراتی همچون سپهر بیات، حنیف محمدی، فرشاد دژستان و امیر صفرزاده را جذب کرده است، ضمن اینکه سایر نفرات از سال گذشته در ترکیب این تیم حفظ شده‌اند.

رویارویی خلیج‌فارس قم با نفت و گاز گچساران در گام نخست

این در شرایطی است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون بسکتبال، نخستین هفته بازی‌های مرحله مقدماتی فصل جدید لیگ دسته دوم بسکتبال باشگاه‌های کشور روز نوزدهم آذرماه برگزار می‌شود و تیم بسکتبال خلیج‌فارس قم یک دیدار خارج از خانه بازی دارد.

شاگردان سیدمحمدحسین جنابان در نخستین دیدار خود که یک مسابقه خارج از خانه است در میهمانی تیم نفت و گاز گچساران به میدان می‌روند، گروهی که در آن چهار تیم دیگر نیز حضور دارند و بعد از هشت هفته رقابت سرانجام دو تیم مجوز صعود به مرحله بعد را کسب می‌کنند.

هم‌گروهی شاگردان جنابان با 4 رقیب سرسخت

نماینده بسکتبال قم در این فصل با تیم‌های بسکتبال نفت و گاز گچساران، خلیج‌فارس قم، نی‌ریز شیراز، آینده‌سازان یزد و پدافند هوایی دزفول هم‌گروه است، در حالی که تیم‌ها به شکل دوره‌ای در قالب دیدارهای رفت و برگشت با یکدیگر رقابت می‌کنند و از بین این پنج تیم دو تیم به مرحله بعدی رقابت‌ها می‌رود.

4 مهره سوپر لیگی در جمع قمی‌ها

در تیم بسکتبال خلیج‌فارس قم بازیکنانی از بین متولدین سال‌های 1365 تا 1381 حضور دارند، ضمن اینکه در ترکیب این تیم بازیکنانی همچون شاهرخ علامه، مجید نادری و فرشاد دژستان سابقه بازی در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی بسکتبال ایران یعنی سوپر لیگ این رشته را دارند و کادر فنی تیم خلیج‌فارس قم روی تجربه این بازیکنان در کنار انگیزه نفرات جوان تیم برای موفقیت در لیگ جدید حساب ویژه‌ای باز کرده است.

این در شرایطی است که علاوه بر فرشاد دژستان که سال گذشته در سوپر لیگ ایران عضو تیم با سابقه شهرداری گرگان بود، بازیکنان جدید دیگری نظیر سپهر بیات و حنیف محمدی سابقه بازی در لیگ ملی بسکتبال ایران را دارند، در حالی که بیات سال گذشته در ترکیب تیم هیات بوشهر و حنیف محمدی به عنوان بازیکن تیم آ.اس.ک قوچان در لیگ ملی بسکتبال ایران به میدان رفته‌اند و امسال در نقل و انتقالات به نماینده قم پیوسته‌اند.

جنابان: هیچ گونه حمایتی از سوی مسوولان نداشتیم

خبرنگار فارس برای قرار گرفتن در جریان روند آماده‌سازی تیم بسکتبال خلیج‌فارس قم به سراغ مدیر این باشگاه و سرمربی تیم در فصل جدید یعنی سیدمحمدحسین جنابان رفت و وی اظهار کرد: ما از چند ماه قبل در تلاش بودیم که امسال به نمایندگی از قم در فصل 1397 لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران حاضر باشیم اما متاسفانه هیچ گونه حمایتی از سوی مسوولان نداشتیم و این امکان برای ما میسّر نشد.

وی خاطرنشان کرد: حتی با دو تن از معاونین وزارت ورزش رایزنی داشتیم و چندین جلسه با رئیس فدراسیون بسکتبال برگزار کردیم اما در نهایت موفق به حضور در لیگ دسته اول بسکتبال مردان ایران نشدیم، با این حال تمام تلاش خود را برای قهرمانی در لیگ دسته دوم انجام می‌دهیم تا با توان خودمان به لیگ دسته اول بیاییم.

هیچگونه همدلی برای حضور در لیگ دسته اول وجود نداشت

جنابان با تاکید بر اینکه هیچگونه همدلی در قم برای حضور نماینده‌ای از این استان در لیگ دسته اول بسکتبال ایران وجود نداشت، تصریح کرد: تیمی مانند مانیزان کرمانشاه بدون پرداخت هزینه ورودی، بدون حضور مسوولانش در جلسه هماهنگی و حتی با عدم حضور در نخستین مسابقه لیگ دسته اول، باز هم با حمایت رئیس هیات بسکتبال کرمانشاه توانست در لیگ دسته اول حضور یابد، در حالی که ما در جلسه شرکت کردیم، نامه زدیم، پیگیری کردیم و معاون وزیر به خاطر تیم ما به رئیس فدراسیون زنگ زد اما چه فایده؟ هیچ اتفاق مثبتی نیافتاد.

مردم بسکتبال دوست قم و اهالی این رشته حامی تیم باشند

سرمربی تیم بسکتبال خلیج‌فارس قم با تاکید بر اینکه مطمئنا امسال یکی از مدعیان قهرمانی بسکتبال ایران هستیم، تصریح کرد: از تجربیات سال گذشته حتما برای موفقیت در لیگ جدید استفاده خواهیم کرد، اما مسوولان قم و متولیان این رشته و ورزش قم بهتر است از این تیم به عنوان نماینده قم حمایت کنند، ما برای سربلندی آنها تلاش می‌کنیم.

وی ابراز کرد: سال گذشته افتخار حضور عباس مرشدی بازیکن و سرمربی اسبق تیم ملی در راس کادر فنی تیم را داشتیم اما امسال این توفیق را نداریم، با این حال از تجربیات ایشان حتما بهره خواهیم برد، ضمن اینکه بازیکنان ما امسال مصمم به موفقیت در لیگ هستند و از تمام مردم بسکتبال دوست قم و اهالی این رشته می‌خواهیم که حامی تیم باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار