حجت الاسلام والمسلمین صدیقی مطرح کرد
امام جمعه موقت تهران گفت: ایجاد اختلاف و تفرقه بین علما و بزرگان حوزه امر ناشایستی است که سوء استفاده دشمنان را به دنبال دارد؛ باید از ایجاد هرگونه شکاف و اختلاف در حوزه پرهیز شود.
کد خبر: ۶۸۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۴ 21 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم سالگرد آیت‌الله بهاءالدینی که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه برخی به دنبال این هستند که بین حوزه ها و مردم اختلاف ایجاد کنند، بیان کرد: مطرح شدن مسائلی نظیر روحانیت حکومتی و غیرحکومتی از جمله اقداماتی است که در این عرصه دنبال می شود.

وی تاکید کرد: این مسئله بسیار روشن است که همه علما و مراجع تقلید یار و یاور همیشگی انقلاب اسلامی بوده و در مسیر پیروزی و حفظ این نظام تلاش های بسیاری داشته اند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی ظاهر اسلامی را قبول کرده ولی بر روی مبانی دین غیرت ندارند، تاکید کرد: چنین افرادی قبله خود را ظالمان و مستکبران و کاخ سفید می دانند و ارزشی برای کسانی که در راه دفاع از اسلام از جان خود می گذرند قائل نیستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وحدت در حوزه امری مهم و ضروری است، بیان کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه بین علما و بزرگان حوزه امر ناشایستی است که سوء استفاده دشمنان را به دنبال دارد؛ باید از ایجاد هرگونه شکاف و اختلاف در حوزه پرهیز شود.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جایگاه و شخصیت معنوی آیت الله بهاءالدینی پرداخت و یادآور شد: نقش آیت‌الله بهاءالدینی در هدایت مردم بسیار بارز بود و درگذشت ایشان ضایعه بسیار بزرگی است.

وی از آیت الله بهاءالدینی به عنوان عالم، عارف و زاهد والامقام یاد کرد و افزود: این عالم بزرگوار در شرایطی که اهل یقین بوده و به باطن انسان‌ها عالم بود ولی در بالاترین مقام تواضع قرار داشت و از هرگونه غرور به شدت دوری می‌کرد.

صدیقی با بیان اینکه آیت الله بهاءالدینی اسوه اخلاق و مظهر زهد به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: بر اساس قرآن کریم عالمان و مومنان در درجه بالایی قرار داشته و کسانی که مومن و هدایت شده باشند با افراد فاسق و سازشگر قابل مقایسه نیستند.

آیت الله سیدرضا بهاءالدّینی (۱۳۷۶ـ۱۲۸۷)، فقیه و معلم اخلاق و عرفان عملی و از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری یزدی، سید محمد حجت، سید محمد تقی خوانساری و آیت الله بروجردی بود. بیشترین شهرت آیت اللّه بهاءالدینی، بحث‌ها و درس‌های اخلاق عمومی یا خصوصی وی بود که تا روزهای آخر حیاتش ادامه داشت. او هیچ‌گاه در درس رسمی اخلاق شرکت نکرده بود و بیشتر، از رفتار و منش استادان خود، به ویژه شیخ ابوالقاسم کبیر قمی، بهره‌های اخلاقی برده بود.[۴] او همواره در تهذیب اخلاق و ارائه دستورالعمل معنوی به شاگردان خود می‌کوشید.

وی در حوزه علمیه قم، به معلم اخلاق و عرفان مشهور بود و حتی پاره‌ای کرامات، به او نسبت داده شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار