معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم گفت: باید شرکت خدمات بازرگانی دولتی، سهم استان قم در زمینه برنج و شکر را تخصیص بدهد و این مساله منحصر به معرفی مباشر و واریز پول نباشد.
کد خبر: ۶۸۲۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۳ 21 November 2018

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان قم در سالن جلسات امام رضا(ع) فرمانداری با اشاره به لزوم تسریع در ورود کالاهای اساسی به استان قم اظهار کرد: نباید در زمینه ورود این کالاها به استان از طریق شرکت بازرگانی دولتی کوتاهی صورت گرفته شود و باید پیش از وقوع هر مشکلی در این زمینه برای حل مشکل تدبیری اندیشیده شود.

وی ادامه داد: باید نیازمندی‌های استان قم در زمینه کالاهای اساسی را بدانیم و براساس آن برنامه ریزی انجام شود، باید هم وضعیت کنونی و هم وضعیت آینده در این خصوص در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: باید سرانه مصرف مردم استان قم در زمینه کالاهای مختلف مشخص شود تا از وقوع بحران در این کالاها در آینده جلوگیری کنیم، این اعداد باید با کمک دستگاه‌های مختلف مشخص شود.

غضنفری داشتن ذخیره مطمئن کالاهای اساسی در داخل استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: باید انبارهای کافی و لازم در استان برای ذخیره کالاهای اساسی داشته باشیم و فضاهای کافی در قم برای این مساله وجود دارد.

وی ادامه داد: باید شرکت خدمات بازرگانی دولتی، سهم استان قم در زمینه برنج و شکر را تخصیص بدهد و این مساله منحصر به معرفی مباشر و واریز پول نباشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم افزود: راه آهن یک ظرفیت است و باید از آن برای انتقال کالاهای اساسی همچون نهاده‌های دامی به استان استفاده شود، اگر این کار آغاز شود مشکلات حل خواهد شد.

غضنفری با اشاره به مساله تامین میوه شب عید در استان قم اظهار کرد: اصناف استان باید پیش‌بینی‌های لازم را برای تامین میوه شب عید داشته باشند.

وی ادامه داد: در زمانی که در حمل و نقل جاده ای مشکل داشته باشیم، راه آهن بهترین ظرفیت برای حمل و نقل کالاها است، در شرایط عادی هم می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری قم خاطرنشان کرد: هر گونه افزایش قیمتی در استان باید در کارگروه تنظیم بازار تصویب شود، این افزایش قیمت باید براساس کار کارشناسی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار