آیت‌الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه با به کارگیری همه شیوه‌ها باید جوانان را به نماز دعوت کنیم، گفت: طرحی اجرا شود که در جامعه به نماز اهمیت بیشتری داده شود.
کد خبر: ۶۸۲۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۶ 21 November 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری چهارمین اجلاس استانی نماز گفت: ستاد اقامه نماز ستاد پر اهمیتی است به شرط آن که به موضوع فعالیت آن که نماز است اهمیت دهید.

وی اظهار داشت: نظر من این است که در کشور ما نماز آن طور که باید جای خود را در جامعه باز کند، باز نکرده است. ما در انجام این فریضه الهی از برخی جاها عقب‌تر هستیم. در برخی کشورهای اسلامی به نماز بیشتر از ما اهمیت می‌دهند.

این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: در برخی کشورهای اسلامی، در اعطای برخی مجوزها، یکی از اعتبارها، اهمیت به نماز است.

وی تصریح کرد: باید طرحی را به مرحله اجرا گذاشت که در جامعه به نماز اهمیت بیشتری داده شود.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در مباحث فقهیه وقتی بخواهند دلیل بر وجوب نماز اقامه کنند اقامه نماز در جنگ‌ها و صحنه‌های نبرد را مد نظر می‌گیرند و این موضوع مهمی است که نماز در هیچ شرایطی ترک نمی‌شود و اهمیت آن، آن‌قدر زیاد است که خداوند در این شرایط هم نماز را واجب دانسته است.

وی اظهار داشت: نماز یک امر واجب است و از فریضه‌هایی است که هیچ‌گاه قابل ترک نیست و این دلیل اهمیت نماز است.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: با داشتن روایات و اخبار زیادی پیرامون اهمیت نماز، نتوانسته‌ایم در جامعه به موضوع نماز اهمیت بدهیم، ما باید مردم و جوانان را به نماز دعوت و ترغیب کنیم؛ و جوانان را به حضور در نماز تشویق کنیم.

وی گفت: در گذشته علما با تشویق و تقدیر، جوانان را به حضور در مسجد دعوت می‌کردند و چه اشکال دارد که ما این کار را انجام دهیم. دادن اعتبار مالی، اعتبار وامی، اعتبار عمرانی، اعتبار مقامی برای کسانی که مرتب در نماز حضور پیدا می‌کنند هیچ اشکالی ندارد. باید امتیازی برای کسانی که در نماز شرکت می‌کنند قائل شویم.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: اگر ما راجع به نماز سخن می‌گوییم و برنامه می‌گذاریم خود هم باید به آن عمل کنیم تا در دیگران هم تأثیر بگذارد.

وی با بیان اینکه هنگام نماز معلم، مدیر و دبیر خود باید زودتر از دانش‌آموز برای نماز آماده شود، گفت: خود شما در اقامه نماز باید پیشگام باشید و ضعف ما این است که عملاً به نماز توجه نداریم.

آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد: مسئولان محترم در هر اداره و در هر پست و مقام و در هر مدرسه، بیشتر به موضوع نماز توجه کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد به برکت وجود ستاد اقامه نماز و دبیران این ستاد در ادارات بتوان با رفع نواقص به موضوع نماز توجه بیشتری شود.

در ابتدای این دیدار مدیر ستاد اقامه نماز قم با ارائه گزارشی، از همدلی و همراهی مدیران و دبیران اقامه نماز در ترویج این فرهنگ نورانی تقدیر کرد.

محمد خامه‌یار گفت: چهارمین اجلاس نماز استان صبح پنج‌شنبه 8 آذر ماه در تالار قدس مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار