رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم با اشاره به اجرای طرح پاییزه کتاب از 24 آبان ماه در این استان گفت: این طرح که تا 4 آذرماه در 67 کتابفروشی قم اجرا می شود با استقبال خوبی مواجه شده است.
کد خبر: ۶۸۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 20 November 2018

 به گزارش تابناک قم، حمید خرمی افزود: در این طرح به منظور حمایت از خرید و رونق فروش کتاب، آثار عرضه شده در این کتابفروشی ها از 15 تا 30 درصد تخفیف به فروش می رسد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در تامین یارانه مورد نیاز این طرح ادامه داد: طرح پاییزه که در سال های گذشته طی 20 روز برگزار می شد، امسال به 10 روز کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم با بیان این که کتابفروشی های شرکت کننده در این طرح بیشتر شامل کتابفروشی های واقع در مجتمع ناشران و مجتمع تجاری قدس قم می شوند، افزود: هر شخص با مراجعه به یکی از کتاب فروشی های عضو این طرح با استفاده از کارت ملی می تواند تا سقف یک میلیون ریال از تخفیف 15 تا 30 درصدی بهره مند شود.

مجتمع ناشران قم در خیابان معلم و مجتمع تجاری قدس در خیابان ارم این شهر قرار دارد.

خرمی با اشاره به استقبال علاقه مندان به کتاب از این طرح گفت: برخی کتابفروشی های عضو این طرح در 2 روز ابتدایی، تمام سهمیه یارانه خود را مصرف کرده اند که این استقبال نشان می دهد که اگر هزینه تمام شده کتاب کاهش یابد، علاقه مندی برای خرید کتاب بیین مردم وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی همزمان با اجرای طرح پاییزه در قم، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور توجه مردم به حوزه کتاب و کتابخوانی، هفته ای به نام هفته کتاب جمهوری اسلامی در تقویم نامگذاری کرده است.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان قم ادامه داد: در قالب این هفته ویژه برنامه هایی از جمله روز کتاب گردی با حضور مسئولان استان، تقدیر از پیشکسوتان نشر و کتابفروشی و همچنین برگزار جشنی با این عنوان اجرا می شود.

بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حالِ خوشِ خواندن» از تاریخ 24 آبان تا 1 آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور در حال برگزاری است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار