گزارشات میدانی حکایت از آن دارد که مهمترین مطالبات مردم قم از مسئولان استانداری، تکمیل پروژهای ملی، تسهیل شرایط سرمایه گذاری اقتصادی، توسعه زیرساخت های گردشگری، مدیریت مشکل کم‌آبی در سطح استان و برخی موارد دیگر می باشد.
کد خبر: ۶۸۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷ 20 November 2018

به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی استاندار سابق قم براساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان، از مقام خود کناره گیری کرد و سید محمد رضا هاشمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با حفظ سمت، سرپرست استانداری قم شد.

صادقی 3 سال و 4 ماه سکان استانداری قم را در دست داشت و از این پس با تغییر کادر مدیریتی استانداری طبعا رویکرد سازمان های دولتی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

هرچند که استاندار سابق در دوران مدیریتی خود تلاش هایی در راستای بهبود کیفیت زندگی و حل مشکلات اقتصادی استان انجام داد اما هنوز راه های نرفته زیادی پیش‌روی مدیران استانی قرار دارد؛ از طرفی انتقاد های متعددی به عملکرد 3 ساله صادقی در استانداری قم وارد است که بازخوانی کارنامه او بدون بررسی این ضعف ها امکان قضاوت بی‌طرفانه را غیرممکن می‌نماید.

در هرحال دوران مدیریتی سید مهدی صادقی به پایان رسیده و اینک باید دید مردم چه انتظارات و توقعاتی از مدیران استانداری دارند، آیا مدیریت جدید استانداری قم در راستای تحقق مطالبات مردمی و حل مشکل آنان قدم برمی‌دارد یا اینکه فضای رخوت‌آلود این نهاد دولتی در سال های آینده نیز تداوم خواهد شد.

گزارش میدانی خبرنگار قم فردا، حکایت از آن دارد که مهمترین مطالبات مردم قم از مسئولان استانی، تکمیل پروژهای ملی، تسهیل شرایط سرمایه گذاری اقتصادی، توسعه زیرساخت های گردشگری، مدیریت مشکل کم‌آبی در سطح استان و ... می باشد.

عدم تکمیل پروژه های نیمه‌تمام یکی از انتقادات جدی به مجموعه مدیریتی استان است، از طرفی همین مسئله باعث بی‌انگیزگی سرمایه گذاران برای کلید زدن پروژهای استانی شده است.

مشکل دیگری که انتظار می رود در مدیریت جدید استانداری بیشتر مورد توجه قرار گیرد، عدم توسعه زیرساخت های گردشگری در استان قم است؛ در قم بیش از 360 اثر تاریخی وجود دارد که این آثار شامل خانه های تاریخی از جمله ملاصدرا در بخش کهک از توابع قم، شاکری، امام خمینی(ره)، لاجوردی، آیت الله حائری، توکلی، یزدانپناه، زند و سایر اماکن است.

همچنین قم دارای 12 منطقه گردشگری از جمله ﺟمکران، ﺧﻠﺠﺴﺘﺎن(ﻧﺎﯾﻪ)، دﯾﺮﮔﭽﯿﻦ، دﺳﺘﺠﺮد، ﻃﺮﻻب، ﮐﺮﯾﻤﻪ، دره ﻗﺎهان، ﭘﻠنگ دره، روستای ﮐﺮمجکان، ﺑﺨش ﮐهک، حوض ﺳﻠﻄﺎن و ﻃﺎﯾﻘﺎن است که متاسفانه در سالهای گذشته مدیران استانی در هدایت مسافران و زائران حرم حضرت معصومه (س) به مناطق گردشگری و تاریخی قم ناتوان بوده اند.

بدون شک با توسعه زیرساخت های گردشگری و تفریحی در استان قم می توان با کمترین هزینه برای بخشی از مردم اشتغال ایجاد کرد و گام موثری در راستای رونق بخشیدن بخش های تولیدی و خدماتی این استان برداشت.

یکی دیگر از مشکلاتی که انتظار می رود استانداری قم برای مقابله با آن اقدامات جدی انجام دهد، مشکل کم‌‎آبی و کمبود انرژی است که ممکن است در سالهای آینده بیش از پیش باعث مهاجرت روستاییان به حاشیه شهر و گرایش تولیدکنندگان به کارهای خدماتی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار