رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم تحول درحوزه فرهنگی استان را درگرو حذف موازی کاری و کنارگذاشتن نگاه اداری به حوزه فرهنگی دانست.
کد خبر: ۶۸۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 20 November 2018

به گزارش تابناک قم، قاسم بابایی تاکید کرد: درشرایطی که رهبر معظم انقلاب بر تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمن تاکید می کنند، باید جهادی و بسیجی وارد میدان شد و خودخواهی و خودبینی را کنار گذاشت.

وی با تاکید بر ضرورت نقش آفرینی بیشتر شورای فرهنگ عمومی در مسائل مختلف فرهنگی گفت: هنرمندان بسیجی آماده هر گونه همکاری با شورای فرهنگ عمومی برای ارتقای فرهنگی جامعه است.

وی ادامه داد: معرفی اسلام به جهان با زبان هنر، مواجهه با هجمه فرهنگی دشمنان و فراهم کردن بستر لازم برای فعالیت هنرمندان با دغدغه مشترک انقلابی رسالت و هدف بسیج هنرمندان است بر همین اساس آماده هرگونه همکاری با نهادهای و سازمان های فرهنگی استان می باشیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان قم گفت: خاضعانه از مسئولان و متولیان فرهنگی استان بارها درخواست کرده ایم که از ظرفیت های بسیج هنرمندان استفاده و با برگزاری جلسات مشترک از موازی کاری در فعالیت های فرهنگی اجتناب شود.

بابایی، اداری کردن فضاهای فرهنگی را عامل تشدید کننده در کمبود زیرساخت های فرهنگی در استان دانست و ادامه داد: نتیجه طبیعی دراختیار قرار ندادن فضاهای هنری به هنرمندان، گرایش آنها به فعالیت های زیرزمینی است که این موضوع بسیار آسیب زاست.

وی با بیان اینکه بسیج هنرمندان نسبت به وضعیت فرهنگی دغدغه و رسالت دارد گفت: با وجود اینکه بسیج هنرمندان بر اساس قانون باید یکی از دعوت شدگان به جلسات شورای فرهنگ عمومی استان باشد ولی تاکنون این امر محقق نشده است.

وی افزود: درحوزه فعالیت های فرهنگی و هنری هیچ کمبودی از نظر قانون درکشور وجود ندارد بلکه آنچه مشکل اساسی است ضعف در اجرای این قوانین می باشد.

١٠ هزار هنرمند و هنرجو زیرمجموعه ٩ انجمن فرهنگی هنری در رشته های مختلف هنری در قم فعالیت می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار