سرپرست استانداری قم گفت: سالانه بیش از ۲ میلیون زائر خارجی وارد قم می‌شود و در این وضعیت تکمیل و راه‌اندازی فرودگاه از نیازهای اساسی استان است، فرودگاه می‌تواند بسترهای توسعه استان را فراهم کند.
کد خبر: ۶۸۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 20 November 2018

به گزارش تابناک قم، سید محمدرضا هاشمی در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی اظهار داشت: خدمت به مردم قم افتخار بزرگی بوده که باید قدردان آن بود.

وی با اشاره به جایگاه والای استان قم در سطح بین‌المللی افزود: قم، استان سرآمد شهرهای کشور در جهان اسلام و خاستگاه انقلاب و مرجعیت است.

سرپرست جدید استانداری قم با بیان اینکه قم محور مواصلاتی 17 استان کشور است، گفت: استان قم به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های بزرگ مذهبی و تاریخی سالانه شاهد حضور 25 میلیون زائر ایرانی و خارجی است.

هاشمی تکریم ارباب‌رجوع را هدف‌گذاری نخست استانداری قم دانست و ابراز کرد: استاندار سابق استان فردی دلسوز و دغدغه مند بود، در دوره جدید تکریم ارباب‌رجوع و احترام به مردم به‌عنوان سرمایه‌های اصلی انقلاب مهم‌ترین رویکرد استان خواهد بود.

وی در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری امام‌جمعه قم نیز تأکید کرد: فرصت خدمت در جوار کریمه اهل‌بیت(س) توفیق بزرگی بوده که باید از محدود فرصت‌های ایجادشده در این زمینه به نحو احسن استفاده کرد.

سرپرست استانداری قم وجود مراکز علمی و دانشگاهی متعدد در قم را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم قم وجود مراکز علمی و دانشگاهی است، در حال حاضر بیش از 70 هزار دانشجو در استان قم مشغول تدریس هستند.

وی حوزه‌های علمیه را یکی از ظرفیت‌های مهم قم دانست و ادامه داد: از بیش از 130 کشور جهان طلاب خارجی در سطح حوزه‌های علمیه مشغول تدریس هستند، جای کار در استان قم بسیار زیاد است، خدمت به مردم شریف قم بزرگ‌ترین اقدامی بوده که در شرایط کنونی می‌توان انجام داد.

هاشمی ادامه داد: سالانه بیش از 2 میلیون زائر خارجی وارد قم می‌شود و در این وضعیت تکمیل و راه‌اندازی فرودگاه از نیازهای اساسی استان است، فرودگاه می‌تواند بسترهای توسعه استان را فراهم کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار