فرمانده انتظامی استان قم خبر داد؛
فرمانده انتظامی استان قم از کشف کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در پوشش بنگاه معاملات املاک و دستگیری ۳ نفر متهم در این استان خبر داد. فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری ۹ نفر سارق و ۱۱ معتاد متجاهر در نتیجه اجرای طرح قدر ۲ در حوزه استحفاظی تعدادی از کلانتری و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی شهرستان قم خبر داد.
کد خبر: ۶۸۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴ 20 November 2018

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پی وصول شکایت‌های متعدد مردمی به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه فردی تحت پوشش فعالیت در بنگاه معاملات املاک و همچنین با عنوان سرمایه گذاری در ساخت و ساز همراه با پرداخت سود ماهیانه و وسوسه انگیز، بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از حدود ۶۰ نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده و سپس بصورت شبانه و مخفیانه منزل و بنگاه مشاور املاک خود را تخلیه و به همراه همه اعضاء خانواده‌اش به مکان نامعلومی متواری شده است.

وی افزود: به علت اهمیت موضوع، کارآگاهان زبده پلیس آگاهی استان بصورت ویژه به بررسی ابعاد و زوایای مختلف این پرونده پرداختند که در نهایت مشخص شد متهم با مشارکت ۲ تن از فرزندانش با جلب اعتماد مالباختگان و فریب آن‌ها وجوه زیادی را تحت عنوان‌های متقلبانه و قراردهای مضاربه از شهروندان دریافت و در یک فرصت مناسب به همراه وجوه جمع اوری شده متواری می‌شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: با اقدامات تخصصی و تحقیقات نامحسوس میدانی، مخفیگاه متهم اصلی در یکی از شهرستان‌های همجوار شناسایی و با اخذ نیابت قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و ۲ فرزند این متهم نیز در منطقه پردیسان قم شناسائی و در حین خروج از پارکینگ یک مجتمع مسکونی با یک دستگاه خودرو دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

سردار آقاخانی بیان داشت: متهمان در تحقیقات تکمیلی به بزه ارتکابی اعتراف و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

اجرای طرح قدر ۲ در قم با دستگیری ۹ سارق و ۱۱ معتاد متجاهر

فرمانده انتظامی شهرستان قم نیز از دستگیری ۹ نفر سارق و ۱۱ معتاد متجاهر در نتیجه اجرای طرح قدر ۲ در حوزه استحفاظی تعدادی از کلانتری و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی شهرستان قم خبر داد.

سرهنگ مراد حسین جعفریان اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی محله محور و استقرار نظم و امنیت در نقاط آسیب پذیر قم و مقابله با تبهکاران، مزاحمین نوامیس و اراذل و اوباش، برخورد با سارقان، جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر، طرح قدر ۲ در حوزه استحفاظی تعدادی از کلانتری و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی شهرستان قم برگزار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قم هدف از برگزاری طرح مذکور را کاهش جرائم و پیشگیری از هرگونه ناهنجاری دانست و بر استمرار آن تاکید کرد.

سرهنگ جعفریان در ادامه نتایج این طرح را شامل کشف یک فقره انواع اموال مسروقه، ۳ دستگاه خودروی سرقتی و یک دستگاه موتورسیکلت، توقیف ۲ دستگاه موتورسیکلت و ۳ دستگاه خودرو، مقادیری موادمخدر و آلات استعمال مواد افیونی و ۱۱ نفر معتاد متجاهر برشمرد.

دستگیری سارقان منزل در قم

همچنین رئیس پلیس آگاهی استان قم از دستگیری ۳ سارق منزل در استان خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در استان، موجب شد تا شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گیرد.

وی افزود: مأموران با انجام یکسری تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی ۳ نفر از متهمان شدند که در یک عملیات غافلگیرانه همگی آن‌ها را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان قم ادامه داد: با ارائه دلایل و مستندات، نهایتاً متهمان به سرقت منزل موصوف اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: ماموران در بازرسی از منزل، یک عدد کیف مدارک حاوی کارت‌های بانکی، مدارکی هویتی، طلاجات و یک تلفن همراه کشف کردند.

سرهنگ کرمی ابراز داشت: سارقان به انضمام پرونده تشکیل شده به مرجع قضائی استان معرفی و پس از صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار