دبیرهیات جانبازان و معلولان قم گفت: چالش و مانع اصلی توسعه ورزش جانبازان و معلولان در این استان، نداشتن خودروی ویژه حمل معلولان است.
کد خبر: ۶۸۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۵ 18 November 2018

به گزارش تابناک قم، محمود شریفی افزود: هیات ورزشی جانبازان و معلولان قم چند سال است که به صورت متوالی به عنوان هیات برتر استان انتخاب می شود و با وجود تک شهرستان بودن و محدودیت های زیرساختی در رتبه 12 کشور قرار دارد.

وی اضافه کرد: در صورت تامین یک دستگاه خودروی ویژه ون برای جا به جایی ورزشکاران جانباز و معلول، شاهد رشد 7 پله ای این هیات ورزشی و قرار گرفتن قم در جمع پنج استان برتر کشور خواهیم بود.

شریفی با بیان اینکه ورزشکاران جانباز و معلول قم حرف های زیادی برای گفتن در برخی رشته ها از جمله والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و شنا دارد ادامه داد: سختی ایاب و ذهاب موجب شده تا معلولان و جانبازان به ویژه کودکان معلول از هرگونه فعالیت ورزشی در این استان محروم شوند.

دبیرهیات جانبازان و معلولان گفت: پیگیری های زیادی با مسئولان استان صورت گرفته و قول هایی داده شده است که تاکنون این وعده ها عملیاتی نشده است.

شریفی، افزود: مشکلات اقتصادی، سنگین بودن هزینه ایاب و ذهاب و همچنین دوری سالن تمرین موجب شده تا بسیاری از جانبازان و معلولان علاقه مندان به ورزش در این استان امکان فعالیت ورزشی نداشته باشند.

دبیرهیات جانبازان و معلولان قم با تاکید بر اینکه ورزشکاران معلول و جانباز و خانواده آنها همچنان چشم انتظار تحقق وعده مسئولان برای تامین یک خودروی ویژه حمل معلولان است گفت: در صورت تحقق این وعده، امکان فعال کردن ظرفیت های خالی و رشته های جدید در این استان وجود دارد.

در حالی 300 ورزشکار معلول و جانباز آقا و خانم در بخش قهرمانی و توانبخشی در این هیات فعالیت می کند که در این استان یک هزار و 962 دانش آموز معلول در 28 مدرسه استثنائی در حال تحصیل هستند و 11 هزار و 361 جانباز دوران دفاع مقدس نیز در این استان وجود دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار