عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر با بیان اینکه قم به انقلابی در زمینه احداث پارکینگ نیاز دارد، گفت: برای احداث و تکمیل پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر به مساحت ۱۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع اعتباری ۱۰۰۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی‌شده است.
کد خبر: ۶۸۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 18 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، حسن طلایی با اشاره به مشکل کلی شهر قم در زمینه کمبود پارکینگ اظهار داشت: یکی از نقاط منفی و پر ضعف مجموعه مدیریت شهری قم کمبود و جانمایی پارکینگ است.

وی حضور پرشور و مستمر زائران و گردشگران به شهر قم در مناسبت‌های مختلف را مورد توجه قرار داد و افزود: شهر قم در طول سال و به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی پذیرایی میلیون‌ها زائر و گردشگر است اما زیرساخت‌های لازم در زمینه وجود پارکینگ هنوز به حد کافی در قم شکل نگرفته است.

عضو شورای شهر قم گفت: مشکل کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر از نقاط دیگر شهر بیشتر احساس می‌شود، کمبود پارکینگ در هسته مرکزی شهر انبوهی از مشکلات اجتماعی و دشواری در تردد و حمل‌ونقل خودروها به‌ویژه در روزهای پایانی هفته را سبب می‌شود.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با تأکید بر سیاست مجموعه شهری قم بر احداث و تکمیل پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر عنوان کرد: متأسفانه علی‌رغم چندین سال از آغاز عملیات عمرانی این پروژه همچنان وضعیت این ظرفیت بزرگ و قابل‌توجه در زمینه حمل‌ونقل و ترافیک شهر قم به‌درستی ادانشده و نارسایی‌های متعددی در آن مشاهده می‌شود.

طلایی آزادسازی پلاک‌های مجاور پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر را در مراحل پایانی کار دانست و بیان کرد: برای تکمیل و احداث این پارکینگ 13 هزار و 600 مربعی 56 پلاک مجاور باید آزادسازی شود.

وی با بیان امکان و ظرفیت قانونی شهرداری برای اعمال ماده 9 برای تسریع در فعالیت‌های عمرانی پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر ادامه داد: برای آغاز عملیات عمرانی و تکمیل این پارکینگ بزرگ مجوزهای لازم برای اعمال ماده 9 گرفته‌شده است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با بیان اینکه قم به انقلابی در زمینه احداث پارکینگ نیاز دارد، گفت: برای احداث و تکمیل پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر به مساحت 13 هزار و 600 مترمربع اعتباری 1000 میلیارد تومانی پیش‌بینی‌شده است.

عضو شورای شهر قم با انتقاد از رویه کند شهرداری در احداث پارکینگ ابراز کرد: متأسفانه شهرداری قم سالانه اعتبار قابل‌توجهی تحت عنوان عوارض حذف پارکینگ از شهروندان دریافت می‌کند اما درصحنه عمل متأسفانه روند فعالیت‌های شهرداری در زمینه احداث پارکینگ کند و نامطلوب است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار