آیین تجدید بیعت با امام زمان(عج) روز شنبه به مناسبت 9 ربیع الاول، سالروز به امامت رسیدن امام عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران قم برگزار شد که با جلوه هایی همراه بود.
کد خبر: ۶۸۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 17 November 2018

به گزارش تابناک قم، دراین آیین که یگان هایی از ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قشرهای مختلف بسیج مستضعفین، نیروهای هلال احمر، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران به ایراد سخن پرداختند.

** در این آیین یگان های حاضر در مسجد مقدس جمکران از نخستین ساعات روز به نمایش اقتدار خود پرداختند و سرودهای انقلابی را زمزمه کردند.

** تمام یگانهای حاضر در مسجد جمکران پرچم هایی با شعار «لبیک یا مهدی» در دست داشتند که شکوه خاصی به مراسم بخشیده بود.

** تعداد زیادی از زائران حاضر در مسجد مقدس جمکران برای مشاهده این مراسم به صحن اصلی مسجد آمده بودند و شعار لبیک یا مهدی (عج) را سر می دادند.

** در این آیین پس از ادای احترام به مقام شهدای انقلاب اسلامی، پرچم مقدس نظام جمهوری اسلامی همزمان با نواختن سرود مقدس کشور، درمسجد مقدس جمکران برافراشته شد.

** اجرای برنامه توسط گروه سرود ازجمله جلوه های خاص این مراسم بود؛ گروهی از نوجوانان در این مراسم سرودهای انقلابی را اجرا کردند.

**حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت درکنار نوجوانان بسیجی و کودکانی که به همراه مربیان خود در این آیین شرکت کرده بودند، شکوه خاصی از اوج همبستگی ایرانیان در نسل های مختلف را برای دفاع از سرزمین خود به نمایش گذاشت.

** جمعی از طلاب حوزه های علمیه، خادمان مسجد مقدس جمکران و سایر اماکن متبرکه هم در این آیین حضور داشتند و با امام زمان (عج) تجدید پیمان کردند.

** گرداندن پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا (ع) درمیان یگانهای حاضر در صحن مسجد مقدس جمکران از دیگر جلوه های این مراسم بود که فضای معنوی خاصی را ایجاد کرد.

** در پایان این آیین نیروهای مسلح حاضر در مسجد مقدس جمکران با قرائت عهدنامه، پیمان سربازی خود با امام زمان (عج) را تجدید کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار