آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای تاکید کرد: در این برهه از زمان بر مؤمنین واجب است به کمک غذایی و درمانی مردم یمن بشتابند و به هر وسیله صدای مظلومانه آن ها را به گوش جهانیان برسانند.
کد خبر: ۶۸۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۶ 17 November 2018

به گزارش تابناک قم، وی در بیانیه خود آورده است: مردم مسلمان یمن که ملتی با ریشه تاریخی و تأثیر گذار هستند، روزگار سختی را می گذرانند. میلیونها زن و مرد و کودک خردسال در معرض قحطی و گرسنگی و تلف قرار دارند که ستمگران برای آن ها به وجود آورده اند. تنها جرم آن ها عدم تسلیم در برابر خواست ظالمان سعودی و استعمارگران می باشد.

این بیانیه حاکیست: در این برهه از زمان بر مؤمنین واجب است با هماهنگی هلال‌احمر و مؤسسات مربوطه به کمک غذائی و درمانی آنان بشتابند و به هر وسیله صدای مظلومانه آن ها را به گوش جهانیان برسانند.

ائتلاف سعودی به رهبری عربستان ششم فروردین سال 1394 با هدف بازگرداندن 'عبد ربه منصور هادی' رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن به قدرت و نیز مقابله با جنبش انصارالله به این کشور حمله کرد.

سازمان ملل متحد در گزارشی از جنگ یمن به عنوان بدترین بحران انسانی در جهان طی سال های اخیر یاد کرده و به اذعان مراجع حقوق بشری تاکنون این جنگ جان بیش از هزاران یمنی را گرفته است.

اکنون بیش از یک سوم جمعیت 29 میلیونی یمن در معرض قحطی شدید به سر می برند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت یمن، میلیون ها یمنی هر دو روز، یک وعده غذا می خورند، 8 میلیون و 400 هزار تن دیگر اصلا اطلاعی از چگونگی تامین وعده غذایی بعدی خود ندارند، افزون بر آن که بسیاری از خانواده ها نیز هر هفته تنها دو وعده غذا می خورند.

با حمله همه جانبه ائتلاف سعودی به تاسیسات زیربنایی یمن به ویژه مراکز بهداشتی، زیرساخت های این کشور از میان رفته و همین امر شدت شیوع بیماری های واگیردار مانند وبا را وارد مرحله بحرانی کرده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دولت از طرف من وکیله ازهمون حق ما که بهمون نمیده برا یمن خرج کنه (البته میدونیم که میکنه)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار