مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی روز دوشنبه ۲۸ آبان در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان واقع در خیابان ساحلی با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۴ 17 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام امیرعطاالله جباری اظهار داشت: مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان قم در شش ماهه نخست سال 1397 با هدف گسترش فرهنگ مطالعه، به برگزاری برنامه‌هایی متنوع از جمله برگزاری نشست کتاب‌خوان با حضور کودکان، نوجوانان و بزرگسالان اقدام کردند.

وی بیان کرد: استان قم به عنوان شهر علم وجهاد، با داشتن 23 کتابخانه عمومی نهادی و 17 کتابخانه مشارکتی، در شش ماهه نخست سال 1397 ویژه برنامه‌های علمی، اجتماعی، هنری و فرهنگی متنوعی را برای دانش‌آموزان و نوجوانان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی تدارک دیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: در مجموع 23 کتابخانه عمومی نهادی در قم وجود دارد که در این شش ماه، 45 نشست کتابخوان کتابخانه‌ای با حضور 2 هزار و 412 دانش‌آموز و با مشارکت 752 دانش‌آموز به عنوان ارائه دهنده کتاب برگزار شده است.

جباری اظهار داشت: این کتابخانه‌ها میزبان برگزاری 9 نشست کتابخوان مدرسه‌ای بودند که با حضور 697 دانش‌آموز و مشارکت 63 دانش‌آموز به عنوان ارائه دهنده برگزار شده است.

وی گفت: مدارس و کتابخانه‌های عمومی استان قم در بازه زمانی شش ماهه نخست سال جاری نیز میزبان 123 نشست قصه گویی بودند که در مجموع این نشست‌ها یک‌هزار و 509 دانش‌آموز حضور داشتند و در 38 نشست جمع خوانی در مدارس و کتابخانه‌های عمومی نهادی این استان که با حضور یک‌هزار و 709 دانش‌آموز برگزار شد، 227 عنوان کتاب برای این دانش آموزان معرفی شد.

جباری سپس به تشکیل نشست حلقه صالحین نیز توسط کتابداران در مدارس و کتابخانه‌های این استان اشاره کرد و افزود: با اشتراک گذاری کتاب‌هایی در موضوعاتِ متنوع در این حلقه‌های معنوی فرهنگی، شمارِ مناسبی عضو کتابخانه شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: در بخش مسابقات فرهنگی، 35 مسابقه مکتوب برگزار شد که دو هزار و 241 دانش‌آموز در این مسابقات شرکت کردند و در 88 مسابقه نقاشی یک‌هزار و 343 نفر و در 118 کارگاه کاردستی نیز یک‌هزار و 83 نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند. وی افزود: در چهار مسابقه نویسندگی نیز 41 نفر از نوجوانان و جوانان علاقمند شرکت کردند.

جباری گفت: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی نویسندگان و آثار ارزشمند آنان، 5 نشست نقد کتاب با حضور شمار زیادی علاقه‌مند به کتابخوانی تشکیل شد.

وی سپس به فعالیت گروه‌های مطالعاتی اشاره کرد و افزود: به همت کتابداران کتابخان‌های عمومی استان قم با تشکیل گروه‌های مطالعاتی و با بهره‌مندی از زبان هنر، 6 نمایش خلاق با حضور 252 نفر در کتابخانه‌ها اجرا شد و نشست‌های حافظ خوانی و نهج البلاغه خوانی نیز با حضور 117 نفر از اعضای این کتابخانه‌ها برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: چهار هزار و 37 عنوان کتاب در مناسبت‌های مختلف در قالب 170 نمایشگاه موضوعی در کتابخانه‌ها در معرض دید عموم به ویژه مراجعه کنندگان قرار گرفت و 8 گروه مطالعاتی در قالبِ بلندخوانی، روخوانی، شعرخوانی، بازی، مشاعره و آموزش تندخوانی تشکیل شد.

وی گفت: برگزاری 12 فعالیت خلاقانه با بهره مندی از کارگاه کتاب، کودک، اندیشه ورزی از دیگر برنامه‌های‌های اجرا شده با محوریت استان قم بوده است.

جباری خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی 28 آبان ساعت 10 صبح در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم واقع در خیابان ساحلی با حضور مقامات ارشد کشوری و استانی برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار