رئیس مرکز تخصصی مهدویت:
رئیس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه روز آغاز ولایت امام زمان(عج) جزو اعیاد شیعیان است گفت: روز نهم ربیع الاول روز آغاز ولایت امام زمان(عج) است و بزرگ شمردن این روز جزو شعائر الهی است.
کد خبر: ۶۸۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 16 November 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس با اشاره به اهمیت تعظیم شعائر الهی اظهار کرد: یک اصل اساسی در اسلام و یکی از نشانه‌های تقوا، تعظیم شعائر الهی است، بزرگ شمردن شعائر الهی و ایام شهادت و میلاد ائمه معصومین(ع) تعظیم شعائر الهی محسوب می‌شود، امام زمان(عج) امام حی و زنده است و این تکریم باید بیشتر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: روز نهم ربیع الاول روز آغاز ولایت امام زمان(عج) است و بزرگ شمردن این روز جزو شعائر الهی است، روز آغاز ولایت امام زمان(عج) جزو اعیاد شیعیان است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت افزود: ایام شهادت هر کدام از ائمه معصومین(ع) علاوه بر اینکه روز شهادت است، روز آغاز ولایت امام معصوم بعدی هم است، اما مطلوب نیست که جز برای آغاز ولایت امام زمان(عج) بزرگداشتی برای آغاز امامت امام بعدی گرفته شود.

کلباسی با اشاره به دوران حیات امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: این امام معصوم و سایر ائمه معصومین(ع) تلاش کردند که شیعیان را برای ورود به عصر غیبت آماده کنند، اهل‌بیت(ع) در دوران حیات خود سخت ترین شرایط را برای هدایت انسان‌ها تحمل کردند.

وی غیبت را تنها منحصر به امام زمان(ع) ندانست و تصریح کرد: تمام ائمه معصومین(ع) به گونه ای در غیبت به سر بردند، یعنی به عنوان مثال در دوران حیات رسول اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) تنها عده ای محدود توانستند به محضر آن‌ها مشرف شوند و این امکان برای مردم مناطق دوردست مهیا نبود، این مساله به نوعی غیبت نسبی برای اهل‌بیت(ع) به شمار می‌رود و غیبت از شرایط اختصاصی امام زمان(عج) نیست.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: یکی از مراکز اصلی حضور پیروان مکتب اهل‌بیت(ع) از ابتدای ظهور اسلام شهر قم بود، اما با این وجود تعداد کمی از اهالی این شهر موفق شدند که به محضر ائمه معصومین(ع) در دوران حیاتشان تشرف پیدا کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار