شهر مقدس قم در سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) غرق در عزا و ماتم شد.
کد خبر: ۶۸۰۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 16 November 2018

به گزارش تابناک قم، مردم دوستدار ولایت و امامت قم با حضور در آیین های مختلف سوگواری در عزای شهادت یازدهمین پیشوای شیعیان بر سر و سینه زدند و با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به این بانوی گرامی اسلام را تسلیت گفتند.

هیات های عزاداری با حضور دسته های سینه زن و زنجیرزن از مناطق مختلف شهر مقدس قم خود را به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) رسانده اند تا این مصیبت جانگداز را به امام عصر(عج) تسلیت بگویند.
امروز مردم متدین قم در سوگ امام حسن عسکری (ع) بر سر و سینه زده و با چشمانی اشکبار به یاد مظلومیت های آن حضرت به سوگ نشسته اند.

حضور زائران و طلبه های غیر ایرانی از ملیت های مختلف به همراه خانواده هایشان هم صدا و هم راه با سایر عزاداران اهل بیت(ع) یکی از زیباترین جلوه های برگزاری این آیین هاست.

امروز در قم غوغایی از شور عشق و اخلاص به خاندان اهل بیت(ع) برگزار شده است و مردم متدین آمده اند تا با حضور در آیین های عزاداری در سوگ این امام همام، غبار از دل بشویند و قلب هایشان را با اشک های چشمانشان صیقل دهند.

دسته های عزاداری، هیات های سینه زنی و زنجیرزنی همسو با آیین پیاده روی مراجع تقلید و علما از خیابان های منتهی به حرم مطهر، آمده اند تا در غم شهادت این امام بزرگوار شریک باشند.

مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه عاشقان و منتظران نیز در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) پدر بزرگوار حضرت صاحب الزمان(عج) غرق در عزا شده و قشرهای مختلف مردم دراین مکان مقدس به عزاداری پرداختند.

مجالس سوگواری در بقاع متبرک امامزادگان، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید و علما نیز برگزار شد.

امام حسن عسکری(ع) در سال 232 هجری قمری در خانه امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان و بانو حدیثه در شهر مدینه متولد شد. کنیه این امام همام «ابومحمد» و دارای القابی مانند هادی، خالص، زکی، سراج و تقی بود و از آنجا که امام را در محله عسکر که محل سکونت سپاهیان ترک عباسی بود، زندانی کردند به آن حضرت، عسکری نیز می گویند.

این امام بزرگوار در علم، زهد و ساده زیستی، سخاوت، عدالت، کمال عقل، عصمت، شجاعت، کرم، پرورش نیروی تفکر و تعقل در افراد، تاکید بر اصل قرآنی تقیه، تبیین جایگاه آل محمد(ع) در جامعه، پاسخ به پرسش ها و شبهات روز و تمام ویژگی های اخلاقی و اجتماعی سرآمد همه اهل زمان خود بود.

امام یازدهم شیعیان به مدت حدود 6 سال در عصر حکومت خلفای عباسی امامت کرد که در این فضای خفقان و استبداد، همواره با تدبیر و درایت در برابر حاکمان ظالم عباسی، ایستادگی کرد این در حالی است که ظالمان برای جلوگیری از ارتباط شیعیان با این امام بزرگوار، ایشان را به مدت سه سال زندانی کردند.

سرانجام امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسید و مزار مطهر این امام همام در سامرا کنار مرقد مطهر پدرش امام هادی(ع) است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار