مراسم سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و ششمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم پنجشنبه شب با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید و جمعی از علما و اساتید حوزه های علمیه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۰۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱ 16 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، دبیر انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه در این مراسم اظهار داشت: طلاب و روحانیون بر اساس رسالت تبلیغ آموزه های دینی، باید منبرهای خود را همراه با معارف قرآنی کنند، تبلیغی که در آن قرآن نباشد، حتما دارای یک خلاء بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه، از تلاش این مجموعه برای انجام پژوهش های عمیق و کاربردی خبر داد و گفت: حرکت مؤثر نخبگان حوزوی در مرزهای علوم همواره سبب افتخار بوده و این مسیر باید در عصر حاضر نیز همچنان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه انجمن های علمی حوزه علمیه که به شکل سازمان های مردم نهاد فعالیت می کنند، برای گردهم آوردن نخبگان حوزوی و حرکت آنها به سوی فتح قله های علم تشکیل شده اند، افزود: تبلیغ از مهمترین رسالت های حوزه های علمیه است و امروز با وجود فناوری های نوین ارتباطی، وظایف طلاب و مبلغان سخت تر شده است.

در پایان این مراسم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، از آیت الله نورمفیدی نماینده مقام معظم رهبری در استان گرگان، آیت الله سید مجتبی حسینی نماینده مقام معظم رهبری در عراق، حجت الاسلام و المسلمین سید جابر الموسوی، علامه جعفر مرتضی و حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان که در زمینه ترویج و تبلیغ دین و معارف اسلامی فعالیت های چشمگیری دارند تجلیل شد.

علامه سید محمدحسین قاضی طباطبایی تبریزی، نویسنده تفسیر المیزان، فقیه، فیلسوف، عارف، حکیم و از بزرگترین مفسران قرآن کریم بود که در 24 آبان ماه 1360 دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار