امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه هیأت رئیسه مجلس به تازگی تصویب شد که حقوق نمایندگان از شهریور ماه بارگذاری شود. این اقدام به صورت فعال توسط خود نمایندگان انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۶ 15 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی در نشست خبری سومین گردهمایی دفاتر استانی دیده‌بان شفافیت و عدالت که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: برای شفافیت مالی به Fatf نیاز نیست، در ایران اخیراً قوانین خوبی برای مبارزه با پولشویی تصویب شده است که عمل به آنان برای شفافیت مالی در کشور کفایت می‌کند.

وی افزود: چون ایران در تحریم به سر می‌برد پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی مبارزه با پولشویی نه تنها موجب شفافیت مالی در کشور نمی‌شود بلکه دست‌آویزی برای سودجویی و سوءاستفاده دشمنان از ایران می‌شود.

میزان حقوق نمایندگان مجلس از شهریورماه علناً بارگذاری می‌شود

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیده‌بان شفافیت و عدالت معضلات جاری مردم مانند مسئله ارز، دارو، کنکور و ... پیگیری می‌شود گفت: چندی پیش عده‌ای می‌خواستند ارز از کشور خارج کنند که با ورود دیده‌بان و اطلاعات سپاه از این اقدام جلوگیری شد. اینکه دیده‌بان بخواهد خود به سراغ پرونده‌ای برود و پیگیری کند کمتر پیش‌می‌آید بلکه بیشتر به موضوعاتی که مردم مطرح می‌کنند رسیدگی می‌شود.

امیرآبادی ادامه داد: دیده‌بان شفافیت و عدالت هر چند وقت یکبار با مدیران دولتی جلساتی را در راستای بررسی موضوعات مبهم اقتصادی و غیراقتصادی در کشور و تشریح مسائل مختلف برگزار می‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «دسترسی مردم به اطلاعات حقوق دریافتی مسؤولان و نمایندگان مجلس که با عنوان شفافیت مالی مسؤولان در مجلس در حال بررسی بود و مورد استقبال مردم قرار گرفت چرا پس از گذشت‌ ماه‌ها همچنان اجرایی نشده است؟» گفت: در جلسه هیأت رئیسه مجلس به تازگی تصویب شد که حقوق نمایندگان از شهریور ماه بارگذاری شود. این اقدام به صورت فعال توسط خود نمایندگان انجام خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگرچه نه کارکنان دولت و نه نمایندگان مجلس طالب اجرایی شدن طرح شفافیت مالی مسؤولان نیستند ولی پیگیری‌ها برای اجرایی شدن آن در حال انجام است چرا که این طرح برکات زیادی برای انقلاب و نظام خواهد داشت و نباید از آن هراسی داشت.

امیرآبادی بیان کرد: فردای روزی که میزان حقوقم را علناً اعلام کردم در مجلس با من دعوا کردند و مرا بابت این اقدام سرزنش کردند. البته در مصاحبه‌ای که انجام دادم گفتم میزان حقوقی که دریافت می‌کنم 13 میلیون است نه 21 میلیون. نمی‌دانم برخی سایت‌ها رقم 21 میلیون را از کجا آوردند که منتشر کردند.

شفاف‌سازی در کشور باید بدون ریختن آبروی افراد صورت گیرد

وی تصریح کرد: اساس کار دیده‌بان در زمینه شفاف‌سازی‌ها در کشور بر این است که آبروی افراد ریخته نشود و حتی آبروی جریانات سیاسی هم حفظ شود چرا که ریختن آبروی افراد خود مصداق جرم است.

امیرآبادی عنوان کرد: عکسی که در ایام اربعین از من منتشر شد که در هواپیما بودم و پیوست آن عکس گفتند امیرآبادی دروغ گفته که به مرز می‌رود و مرز نرفته است، مربوط به 6 روز بعد از بازگشت من از مرز بود.

عضو سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت ابراز کرد: دیده‌بان در زمینه مدیران دوتابعیتی تا کنون اقدام پیگیرانه‌ای نداشته ولی به عنوان نماینده مجلس گزارشی در این خصوص ارائه می‌دهم؛ لیست بلندبالایی از مدیران دوتابعیتی به دست آمده است که یا گرین‎کارت دارند یا تابعیت کشوری دیگر مانند یونان، قبرس و سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی. این مسئله خطری جدی برای کشور است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار