آیت‌الله جوادی‌آملی:
مفسر قرآن کریم گفت: راه برای حرکت در مسیر رضای الهی باز است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که الگوی جامعه اسلامی باشیم.
کد خبر: ۶۸۰۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸ 15 November 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جوادی‌آملی در سی‌و‌هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و همایش ملی المیزان و علوم انسانی اسلامی که شامگاه چهارشنبه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کریم کتابی است که هم‌اکنون گوینده با ما حرف می‌زند و ماضی و گذشته نیست و تجلی خداوند است.

وی با بیان اینکه خداوند در آغاز ما را به حیات دعوت کرده است، بیان کرد: اینکه انسان تا حدی پایین آمده و سقوط کرده ‌که دست به قتل و جنگ می‌زند و اگر چشم خود را باز می‌کرد این گونه نمی‌شد.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: باید از خدا بخواهیم که ما را جزء افرادی قرار دهد که با لذت مناجات خدا مدهوش شویم نه اینکه بی‌هوش و باید همانند حضرت موسی (ع) هنگام مناجات مدهوش شویم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: راه برای حرکت در مسیر رضای الهی باز است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که الگوی جامعه اسلامی بوده و همان گونه که خون شهید جامعه را طیب و طاهر می‌کند قلم عالم نیز جامعه را به سوی رستگاری می‌برد.

آیت‌الله جوادی‌آملی با بیان اینکه باید با عمل جامعه را هدایت کرد، گفت: خون شهدا اختلاس نجومی و نفوذی شدن و حرکت در مسیر انحراف را پاک می‌کند، شهدا ایران را طیب کردند و کاری که بارش باران انجام نداد ولی خون شهید توانست این اقدام را انجام دهد.

وی افزود: وجود مبارک رسول خدا فرمود در قیامت و واحد سنجشی هست و در آن روز مرکب عالم را با خون شهید مورد سنجش قرار می‌دهند که مرکب عالم سنگین تر است.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه فتح و پیروزی از شهادت بالاتر است،تصریح کرد: برخی دوستان به من می گویند دعا کنید شهید شویم که به آنها می گویم دعا کنید آنچه که برای شما بهتر است انجام شود چون امکان دارد به جایگاهی برسد که از شهادت بالاتر باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار