توکلی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: در پرونده‌هایی که برای پیگیری پیش رویمان است بیشتر سراغ موارد مبتلابه و مسائل روز جامعه و گزارش‌های مردمی می‌رویم.
کد خبر: ۶۸۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵ 15 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، در نشست خبری که با حضور احمد توکلی و احمد امیرآبادی فراهانی در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه‌ی حرم حضرت فاطمه‌ی معصومه(س) برگزار شد، جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران، پیرامون سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با رییس هئیت مدیره و یکی از اعضای اصلی هئیت مدیره به پرسش و پاسخ نشستند.

احمد توکلی در پاسخ به این سوال که چرا به جای اعدام مهره های بزرگتر و اصلی تر در زمینه‌ی خرید غیر قانونی ارز و سکه، سلطان سکه را عدام کرده اند، گفت: مقام معظم رهبری یک فتوای حقوقی بسیار مهم دارند با این مضمون که جرم عاملان و فروشندگان سنگین تر است و علت بازجویی و ممنوع الخروجی ولی الله سیف، مدیر عامل سابق بانک مرکزی نیز همین است.

وی همچنین عنوان کرد: چنان که رهبری می‌فرمایند؛ شفافیت یعنی مردم از همه‌ی عملکرد های مسئولین آگاه باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در پرونده هایی که برای پیگیری پیش رویمان است بیشتر سراغ موارد مبتلابه و مسائل روز جامعه و گزارش های مردمی می‌رویم اما مسائل قدیمی تر که به لحاظ حجم فساد برجسته به شمارمی‌روند نیز برایمان مهم است؛ مسائلی از قبیل دارو، فساد های ارزی، کنکور سراسری و بحث تاثیر معدل.

وی در ادامه بیان کرد: امسال نیز بیشتر بر پرونده‌های بزرگ مربوط به قاچاق، گمرک و بانک تمرکز میکنیم.

رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در پاسخ به این سوال که چرا اکثر اعضای این سازمان منصوب و یا نزدیک به جریان سیاسی خاصی هستند؟، گفت:چهره های متعدد و مطرحی از اصلاح طلبان هم با ما همکاری می‌کنند و ما نیز از آنها خواستیم که به اعضای اصلی این سازمان بپیوندند اما آنها خودشان سر باز زدند.

وی خاطرنشان کرد: البته با تمام تفاوت دیدگاه ها، کوشیده‌ایم تا نگذاریم نگرش‌های سیاسی و حزبی در کار ما اختلالی ایجاد کند و در این راستا علیرغم اختلاف دیدگاه با دولت موجود، همکاری‌های بسیار نزدیک و خوبی با آنها و برخی وزارتخانه ها داشته‌ایم.

وی در خصوص راه های ارتباطی مردم با دیده بان شفافیت و عدالت اظهار کرد: در وبسایت این سازمان، آدرس، شماره تلفن و ایمیل ما موجود است که قابلیت اسکن و ارسال اسناد و مدارک را نیز داراست.

وی در انتها بیان کرد: سازمان ما نیز از خطا و فساد مصون نیست و این وظیفه‌ی شما خبرنگاران است تا با نظارت دقیق بر عملکرد ما و ایجاد شفافیت،جلوی آنرا بگیرید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار