احمد توکلی در قم:
رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت با اشاره به مبارزه با فساد اقتصادی در کشور گفت: یکی از مطالبه‌های مردمی مبارزه با فساد اقتصادی در کشور است، البته قوه قضائیه اقداماتی در این خصوص انجام داده است.
کد خبر: ۶۷۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ 14 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، احمد توکلی پیش از ظهر امروز در سومین گردهمایی دفاتر نمایندگی دیده بان شفافیت و عدالت استان‌ها که در سالن همایش‌های پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به مبارزه با اشرافیت طلبی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در بین سیاستمداران تعطیل شد، مردم هم نسبت به مدیران حکومتی امر به معروف و نهی از منکر را انجام نمی‌دهند و دستگاه قضایی هم به وظیفه خودش در این خصوص عمل نمی‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که یکی از روسای جمهور آمریکا پیش از انقلاب به ایران آمده بود، او حاضر نشد که هدیه گران قیمتی را بگیرد، چون خلاف قانون بود.

رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت افزود: در پرونده استات اویل مشخص بود که چه کسی در کشورمان رشوه گرفت، در نهایت با پیگیری دیده بان شفافیت و عدالت، مهدی هاشمی در این پرونده محکوم شد، در پرونده توتال 15 میلیون دلار رشوه داده شد و این شرکت در آمریکا محکوم شد، اما در نهایت به این پرونده در کشور رسیدگی نشد.

توکلی با اشاره به فساد در بازار سکه و بازار اظهار کرد: کسانی که به مفسدان سکه و ارز دادند، جرمشان سبک تر از این مفسدان شمرده شده است، در حالی که جرم آن‌ها از این مفسدان کمتر نیست.

در حقوق های نجومی به نتیجه نرسیدیم

وی با بیان اینکه با فساد اقتصادی در غرب شفاف تر و صریح تر برخورد می‌شود، گفت: در مساله حقوق های نجومی با وجود پیگیری‌های زیاد دیده بان شفافیت و عدالت، نتیجه به درد بخوری نگرفتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید وضعیت شفافیت و عدالت در استان‌های مختلف بررسی شود و با مدیران در این خصوص صحبت صورت بگیرد، این صحبت‌ها نتیجه دارد و باید در این خصوص مطالبه گری مردمی به وجود بیاید.

توکلی با اشاره به مبارزه با فساد اقتصادی در کشور اظهار کرد: یکی از مطالبه‌های مردمی مبارزه با فساد اقتصادی در کشور است، البته قوه قضائیه اقداماتی در این خصوص انجام داده است.

فساد اقتصادی افراد نزدیک به مدیران رسانه ای نشد

وی ادامه داد: شاهد هستیم که نزدیکان برخی از مدیران کشور به فساد اقتصادی متهم شدند، اما اطلاعات و آمار در خصوص آن‌ها رسانه ای نشده، این در حالی است که باید اصل شفافیت به تمام این حوزه‌ها تسری پیدا کند.

رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت افزود: روحیه اشرافی گری و رفاه طلبی در مدیران به صورت تدریجی ایجاد می‌شود، در ابتدا افراد کمی از مدیران به صورت پنهان چنین روحیه ای را دارند، اما زمانی که با آن‌ها برخورد نشود، این روحیه دامان بسیاری از مدیران را خواهد گرفت.

توکلی شعارهای بانک‌های بزرگ دنیا در مبارزه با فساد و رانت‌خواری را توخالی دانست و تصریح کرد: غرب در برخورد با فسادها و رانت‌خواری‌ها رویه ثابتی ندارد و در این زمینه دو رو است، بانک‌های بزرگ غربی امروز به مأمن دزدان و سارقان کشورهای دیگر تبدیل شدند.

وی ادامه داد: امروز باید به دنبال تقویت سرمایه‌های اجتماعی در جامعه باشیم، این مهم ترین مساله در زمان کنونی است، عقب ماندن از بازارهای رقابتی و کاهش کیفیت تولید کالا موجب می‌شود که سرمایه‌های اجتماعی نسبت به توان اقتصاد یک کشور کاهش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر در کشورمان اقداماتی همچون مبارزه با فساد، حفظ محیط زیست، تقویت بنیان خانواده و سلامت محیط کار به درستی دنبال شود، در آن صورت شاهد شکست سکولاریسم در محدوده بین الملل و داخلی خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار