معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با اشاره به بارش های شدید باران در ساعت های گذشته گفت: معابر اصلی و زیرگذرهای این شهر در حال حاضر باز است و آب گرفتگی معابر به جز در بلوار شهید کریمی، اختلالی در عبور و مرور وسایل نقلیه ایجاد نکرده است.
کد خبر: ۶۷۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰ 14 November 2018

به گزارش تابناک قم، امیر سامع افزود: بر اثر شدت بارندگی ها در مناطق 4 و 8 شهرداری قم شاهد آب گرفتگی معابر بودیم و بیشترین مورد گزارش شده مربوط به بلوار شهید کریمی بوده که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: با آغاز بارندگی ها از صبح امروز تمام کارکنان خدماتی شهرداری قم در آماده باش کامل بوده و در سطح معابر به ویژه معابری که احتمال وقوع آبگرفتگی در آنها وجود داشت، حضور یافته و همچنان مشغول خدمت رسانی هستند.

سامع با محدود دانستن ظرفیت کانال های جمع آوری آب در سطح معابر قم افزود: احداث چاه های جاذب، لایروبی و تعریض کانال های جمع آوری آب های سطحی، پیش بینی و تعیین مسئول برای مناطق احتمالی درگیر آبگرفتگی، تکمیل آب راه ها، اصلاح و بهسازی رینگ اصلی جمع آوری آب های سطحی در کنار بزرگراه امام علی(ع) و اتصال آن به رودخانه از جمله اقدام هایی است که در ماه های گذشته برای کاهش سطح آبگرفتگی معابر در صورت بارش پرحجم باران انجام شده است.

وی تاکید کرد: تیم های خدماتی با دستور کار مشخص در شهرداری قم وجود دارند تا اقدام های لازم را قبل، حین و پس از بارندگی در سطح معابر شهر انجام دهند.

وی با تاکید بر این که به طور قطع اقدام های شهرداری قم موجب کاهش آبگرفتگی معابر در زمان بارندگی های پر حجم شده است گفت: برای ارتقای خدمت رسانی به همشهریان، سالانه اعتباراتی در بودجه شهرداری برای بهبود شبکه جمع آوری آب های سطحی در نظر گرفته می شود.

وی با اشاره به پیش بینی بارش های شدید برای روز پنجشنبه هفته جاری افزود: تمام تیم ها و تجهیزات خدماتی شهرداری قم در حال آماده باش هستند و تقسیم کار مناسبی در این زمینه صورت گرفته است تا در کمترین زمان نسبت به رفع مشکلات اقدام های لازم انجام شود.

سامع با اشاره تمهیدات صورت گرفته پیرامون وقوع سیل احتمالی در رودخانه قمرود گفت: برای این که بلوار زائر در کنار رودخانه قمرود پس از هر بارندگی به سرعت دچار آبگرفتگی نشود، دیواره آبراه اصلاح و مرتفع شده است، ضمن این که در صورت اعلام هشدار سیل توسط هواشناسی، این بلوار به سرعت از وسائل نقلیه تخلیه می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار