عضو شورای شهر قم گفت: ادامه و تکمیل منوریل توجیه اقتصادی نداشته و هزینه‌های پایداری را به شهرداری تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۶۷۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳ 14 November 2018

به گزارش تابناک قم، مجتبی سبحانی ثابت، با انتقاد از وضعیت مبهم منوریل قم اظهار داشت: این پروژه از اساس یک طرح ملی بوده که به شهر قم تحمیل‌شده است.

وی نداشتن توجیه اقتصادی را یکی از مهم‌ترین ضعف‌های پروژه منوریل در قم دانست و افزود: حقیقت این بوده که منوریل قم ازنظر اقتصادی توجیه نداشته و شهرداری قم مجبور خواهد بود در طول سال‌های بعدی برای استفاده از این وسیله نقلیه به‌صورت مستمر یارانه پرداخت کرده و از این منظر هزینه‌های مستمر و دائمی را به شهرداری تحمیل خواهد کرد.

عضو شورای شهر قم دولت را مسئول اصلی تعیین تکلیف وضعیت رهاشده منوریل در قم قلمداد کرد و گفت: اصل و اساس پروژه منوریل یک طرح ملی بوده که بدون اعمال‌نظر مجموعه مدیریت شهری به شهر تحمیل‌شده و ازاین‌رو نیز دولت باید تعیین تکلیف نهایی این پروژه را مشخص کند.

سبحانی ثابت با اشاره به برخی از هزینه‌های مستمر منوریل به شهرداری قم در صورت ادامه پروژه عمرانی و تکمیل و راه‌اندازی کامل آن، ادامه داد: ادامه این پروژه هیچ توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد، رها شدن نیمه‌کاره این پروژه تبعات اجتماعی زیادی را به بار آورده است، ادامه و تکمیل منوریل توجیه اقتصادی نداشته و هزینه‌های پایداری را به شهرداری تحمیل می‌کند.

وی جانمایی نادرست این طرح و فقدان جذابیت حمل‌ونقلی را یکی دیگر از مهم‌ترین نقاط منفی منوریل دانست و ابراز کرد: جانمایی این پروژه در مسیری بوده که سبب می‌شود تا شهروندان رغبتی برای استفاده از آن نداشته باشند، پروژه منوریل در مسیری بارگذاری شده که هیچ‌گونه نتیجه مثبتی را درزمینهٔ حل گره‌های ترافیکی شهر ندارد و از این منظر کاملاً به یک طرح بی‌خاصیت تبدیل‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار