همایش یاوران وقف استان قم برگزار و در این همایش از تشکیل بنیاد یاوران وقف تولید علم و فناوری خبر داده شد.
کد خبر: ۶۷۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۸ 14 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، همایش یاوران وقف امشب با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم در سالن‌ همایش‌های مرکز فقهی ائمه‌ اطهار(ع) قم برگزار شد.

در این همایش مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: خدمت‌رسانی در عرصه‌های مادی و معنوی به نیازمندان و اقشار مختلف جامعه اسلامی از ارزنده‌ترین و زیباترین آموزه‌های اسلام و قرآن کریم است و قطعاً زیباترین‌ خدمت‌ها به جامعه اسلامی فعالیت‌هایی است که مصداق باقیات‌الصالحات باشد.

وقف در ارتقای جامعه اسلامی نقش مهمی ایفا می‌کند

حجت‌الاسلام سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: کسی که توفیق وقف را کسب می‌کند که مصداق باقیات‌الصالحات است در تکامل معنوی خود کار بزرگی انجام داده و نقش بزرگی نیز در ارتقای جامعه اسلامی ایفا می‌کند، به همین دلیل است که سنت حسنه وقف موردتوجه و تأکید بسیار پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی ابراز کرد: جامعه به وقف به‌عنوان زیباترین مصداق خدمت‌گزاری و چشمه همیشه جاری حسنات افتخار می‌‌کند و فرهنگ‌سازی درزمینهٔ وقف باید به نحوی باشد که این سنت حسنه مانند صدر اسلام احیاشده و به‌گونه‌ای موردتوجه آحاد مردم قرار گیرد که هریک از مردم کشور حداقل یک موقوفه داشته باشند.

حسینی مقدم در پایان از احداث یک مجموعه قرآنی در کنار حرم امامزاده شاه‌سیدعلی خبر داد و ادامه داد: در راستای حمایت از تولید علم و فناوری بنیاد یاوران وقف تولید علم و فناوری در استان قم تشکیل می‌شود.

در ادامه دبیر انجمن وقف و فناوری استان قم تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که امروز ما با آن روبرو هستیم این است که متأسفانه فرهنگ وقف در کشور به‌صورت مدرن در نیامده و باید در استفاده از فرهنگ وقف در عرصه‌های علم و فناوری تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

خسروانی با اشاره به‌ضرورت استفاده از فرهنگ وقف درزمینهٔ علم و فناوری افزود: فرهنگ وقف می‌تواند یاور دانشگاه‌ها و نخبگان علمی کشور بوده و نقش مهمی در ارتقای علم و فناوری کشور ایفا کند.

انجمن وقف و فناوری حامی نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان است

وی با بیان اینکه انجمن وقف و فناوری در راستای حمایت از تولید علم و گسترش فناوری در کشور ایجاد شده است عنوان کرد: همکاری با پارک علم و فناوری و سازمان نخبگان و همچنین حمایت از شرکت‌های دانش‌‌بنیان از وظایف این بنیاد است.

سپس امام‌جمعه قم در این همایش بیان کرد: امیدواریم فرهنگ وقف در زمینه‌های مختلف فرهنگی و علمی در کشور بیش‌ازپیش گسترش یابد.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به اهمیت فرهنگ وقف و اثرگذاری مثبت آن در جامعه اسلامی بیان کرد: موقوفات عمل نیک و باقیات‌الصالحاتی است که آثار آن حتی پس از مرگ انسان نیز باقی می‌ماند.

گفتنی است در انتهای این همایش از واقفان، خیرین و صاحبان رتبه‌های کشوری و بین‌المللی برتر قرآنی استان قم تقدیر به عمل آمد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار