با سخنرانی مراجع عظام تقلید، حضرات آیات مکارم شیرازی و جوادی آملی؛
مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال مفسر کبیر قرآن حضرت آیت الله علامه طباطبایی(رض) طی دو شب متوالی در قم برگزار می شود.
کد خبر: ۶۷۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 14 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی(رض) با اعلام این خبر گفت: به منظور پاسداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت علامه طباطبایی(رض)، در شب نخست این مراسم، همایش علمی "المیزان و علوم انسانی و اسلامی" با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شامگاه روز چهارشنبه 23 آبان ماه 97 در بیت شریف این عالم ربانی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مراسم پس از قرائت تعدادی از مقالات برگزیده، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس حوزه های علمیه استان تهران و مسئول پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ایراد سخن می پردازد و پس از آن شرکت کنندگان در این همایش از بیانات مرجع عالیقدر و مفسر قرآن آیت الله العظمی جوادی آملی مستفیض خواهند شد.

وی افزود: مجموعه مقالات همایش های المیزان و علوم انسانی اسلامی در دو جلد کتاب پانصد صفحه ای به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تدوین و منتشر شده است که در این مراسم رونمایی و تقدیم حاضران خواهد شد.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی گفت: شب دوم بزرگداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(رض) نیز در شامگاه روز پنجشنبه 24 آبان ماه 97 و با مشارکت انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با موضوع "محوریت قرآن و نهج البلاغه در تبلیغ" برگزار می‌شود که در این جلسه اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم و همچنین میهمانانی از علمای بلاد و حوزه علمیه نجف اشرف حضور خواهند داشت و از تعدادی شخصیت های علمی و تبلیغی تکریم و تقدیر خواهد شد.

نجفی قدسی اضافه کرد: در این مراسم پس از سخنان کوتاه چند نفر از علماء و بزرگان که در عرصه های تبلیغی و ترویجی تلاش گسترده ای داشته اند، جناب حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی سخنانی ایراد خواهد کرد و پس ار آن همگان از بیانات مرجع عالیقدر و مفسر قرآن آیت الله العظمی مکارم شیرازی مستفیض خواهند شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار